|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
OSE / RDB22
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
OSE
/
RDB22
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Základy managementu ve zdravotnictví
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
22
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
26 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
TPO/RDB22
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět Základy managementu ve zdravotnictví učí radiologické asistenty jak identifikovat a rozumět dynamice změn ve společnosti i v organizaci a v oboru, systémovému přístupu a osvědčeným metodám řešení problémů, základní orientaci v problematice aplikovaného managementu, připravuje je na aktuální úkoly, se kterými se v organizacích setkají a na kterých budou spolupracovat.
|
Požadavky na studenta
|
1. Aktivní účast ve výuce seminářů. (splnění 80% úkolů řešených ve výuce).
2. Seminární práce na téma Složky manažerské činnosti a jejich aplikace ve zdravotnické instituci a její obhajoba.
|
Obsah
|
Tržní hospodářství a zajišťování zdravotnických potřeb
Soustava zdravotnických institucí a zařízení v ČR
Zdravotnická instituce jako firma
Ekonomika zdravotnické instituce
Role a funkce manažerů zdravotnických zařízení
Řízení lidských zdrojů ve zdravotnických institucích
Trh práce a zdravotnictví
Úloha státu při zajišťování zdravotnických potřeb v ČR
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Škrla, P., Škrlová, M. Kreativní ošetřovatelský management. Praha: Advent-Orion, 2003. ISBN 80-7172-841-1.
-
Základní:
Mládková, Jedinák a kolektiv. Management. 2009.
-
Základní:
Veber, J. et al. Management: základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-029-5.
-
Základní:
ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2002. ISBN 8024704692..
-
Základní:
Škrla, P., Škrlová, M. Řízení rizik ve zdravotnických zařízeních. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2616-8.
-
Základní:
Grohar-Murray, M. E., Dicroce, H. R. Zásady vedení a řízení v oblasti ošetřovatelské péče. Praha: Grada, 2003.
-
Doporučená:
Zlámal,J., Vomáčka, J., Jedličková, I., Mikšová, Z., Šamaj, M., Bačík, P., Bellová, J. Základy managementu pro posluchače zdravotnických oborů. Prostějov: Computer Média s.r.o., 2014.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Po absolvování výuky student: dokáže vysvětlit rostoucí významu managementu v oblasti ošetřovatelství, zvládne aplikovat základní principy a metody managementu v každodenní ošetřovatelské praxi registrované sestry, získá průpravu k vedení ošetřovatelské skupiny, bude schopen v rámci svých kompetencí registrované sestry realizovat všechny funkce managementu, dokáže rozpoznat politiku pracoviště a zvolit vhodnou strategii práce s kolektivem, dokáže vhodně používat a aplikovat pozitivní manažerské techniky a taktiky práce, bude mít předpoklady pro realizaci managementu kvality a rizik v oblasti ošetřovatelské péče. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|