|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
MRS / WSD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
MRS
/
WSD
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Sustainable Development
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
23 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s historickým vývojem, současným stavem i budoucími perspektivami vzájemných politických i ekonomických vztahů a spolupráce mezi EU a rozvojovými zeměmi.
|
Požadavky na studenta
|
zkouška v rozsahu probírané látky
|
Obsah
|
Předmět analyzuje základní principy a pilíře udržitelného rozvoje (environmentální, ekonomický, sociální, institucionální). Dále se zabývá hlavními aktéry udržitelného rozvoje v ČR a v zahraničí a indikátory udržitelného rozvoje (jak měřit, jestli se situace zlepšuje či zhoršuje).
Historie, definice a principy udržitelného rozvoje
Lidské hodnoty slučitelné a neslučitelné s udržitelném rozvojem, ekologická etika
Ekonomické nástroje životního prostředí a udržitelného rozvoje, ekologická daňová reforma
Technologie pro udržitelný rozvoj
Politické a institucionální aspekty udržitelného rozvoje
Sektorové aspekty udržitelného rozvoje (zejména energetika, doprava a zemědělství)
Indikátory udržitelného rozvoje
Strategie udržitelného rozvoje na národní a evropské úrovni
Aktéři v oblasti udržitelného rozvoje
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. RNDr. Pavel Nováček, CSc. ,
-
Přednášející:
doc. RNDr. Pavel Nováček, CSc. (100%),
Mgr. Simona Šafaříková, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
doc. RNDr. Pavel Nováček, CSc. (100%),
Mgr. Simona Šafaříková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Elliott, J. A. (2006). An Introduction to Sustainable Development. London: Routledge.
-
Základní:
Glenn, J., Gordon, T., Florescu, E. (2014). State of the Future 2013-2014. Washington, D.C.
-
Základní:
NOVÁČEK, Pavel. (2011). Sustainable development. Olomouc.
-
Doporučená:
The World Commission on Environment and Development. (1987). Our Common Future. Oxford: Oxford University Press.
-
Doporučená:
Dresner, S. (2009). The Principles of Sustainability. London: Earthscan.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Po dokončení předmětu by studenti měli komplexně porozumět problematice udržitelného rozvoje. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Analýza výkonů studenta
|
|
|
|