|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / JDM1K
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
JDM1K
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Didaktika muzejní edukace 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
14 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVV/JDM1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:
- objasnit didaktické aspekty muzejní edukace
- vysvětlit cíle muzejní edukace a její specifika
- aktivně používat muzejněpedagogické termíny
- definovat komponenty muzejní edukace (edukační cíle, obsah, metody, organizační formy a didaktické prostředky)
- aplikovat teoretické poznatky do praxe: plánovat muzejní edukaci a připravit vlastní edukační program
|
Požadavky na studenta
|
Účast na výuce.
Vypracování seminární práce ? příprava edukačního programu
Studium publikace ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Muzejní edukace. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2012.
|
Obsah
|
Obsah:
Disciplína se zaměřuje na didaktické aspekty muzejní edukace, zabývá se však také filosofií muzejní edukace, obecnými a specifickými cíli edukace v muzeu a jejími specifiky. Kromě teoretického vymezení muzejní edukace, a to v muzeologickém a pedagogickém kontextu, se disciplína zaměřuje na praktické otázky muzejní edukace, jako je projektování muzejní edukace, její plánování a příprava edukačního programu. Tento specifický typ edukace, vázaný na muzejní sbírky, je pojímán jako proces tvořený řadou komponent. K nim jsou v souladu s obecnou didaktikou řazeny edukační cíle, obsah, metody, organizační formy a didaktické prostředky. Cílem je tyto komponenty důkladně objasnit jak teoreticky, tak na praktických příkladech z praxe, aby byl absolvent schopen komplexního pedagogického uvažování a jednání (ve smyslu teorie L.S. Shulmana).
Základní témata:
muzejní edukace
komponenty muzejní edukace
(edukační cíle, obsah, metody, organizační formy a didaktické prostředky)
plánování a příprava edukačního programu
komplexní pedagogické uvažování a jednání - L.S. Shulman
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
JŮVA, Vladimír. (2004). Dětské muzeum : Edukační fenomén pro 21. století.. Brno : Paido.
-
Doporučená:
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. (2012). Edukační potenciál muzea.. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Doporučená:
HORÁČEK, Radek. (1998). Galerijní animace a zprostředkování umění.. Brno : Akademické nakladatelství Cerm.
-
Doporučená:
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. (2012). Muzejní edukace.. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Doporučená:
JAGOŠOVÁ, Lucie, JŮVA, Vladimír a MRÁZOVÁ, Lenka. (2010). Muzejní pedagogika: Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace.. Brno: Paido.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
39
|
Domácí příprava na výuku
|
21
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní orientace v pedagogické problematice, zájem o obor. |
Získané způsobilosti |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni aplikovat teoretické poznatky do praxe, tedy plánovat muzejní edukaci a připravit vlastní edukační program.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
- Rozhovor
- Seminární práce
|
|
|
|