|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSO / 7KP3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSO
/
7KP3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Přehled polské kultury 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Polština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
6 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Polština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Přednášky a semináře uvádějí studenty do základů historie polské literatury 19. století, období romantismu a pozitivismu.
Cíle:
Seznámit studenty s nejdůležitějšími díly polské literatury období romantismu a pozitivismu a s klíčovými literárními problémy těchto období. Rozvíjet schopnosti analýzy a interpretace literárních textů a jejich zasazení do různých souvislostí, např. historických, politických, filozofických. Rozvíjení schopnosti pracovat s internetovým databázemi odborných článků.
|
Požadavky na studenta
|
Docházka: max. 2 absence za semestr. Znalost povinné literatury, aktivní účast v diskusi, samostatná práce doma, ústní prezentace aktuálních úkolů v rámci výuky, prezentace referátu.
Kritéria hodnocení:
aktivní účast - 40%.
referát - 30%
písemná práce - 30%
|
Obsah
|
Témata pro každý týden:
1) Úvod do romantismu.
2) Mistrovská díla romantické literatury: Adam Mickiewicz.
3) Mistrovská díla romantické literatury: Adam Mickiewicz.
4) Mistrovská díla romantické literatury: Juliusz Słowacki.
5) Mistrovská díla romantické literatury: Cyprian Kamil Norwid.
6) Autor komedií Aleksander Fredro.
7) Vizionář a antisemita Zygmunt Krasiński.
8) Úvod do pozitivismu. Pozitivistická poezie: Adam Asnyk.
9) Malé formy Marie Konopnické.
10) Provinční spisovatelka Eliza Orzeszkowa.
11) Bolesław Prus spisovatel města.
12) Henryk Sienkiewicz psaní "ku pokrzepieniu serc".
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
1. Janion, Maria, Gorączka romantyczna, Warszawa: PIW (1975).
2. Kulczycka-Saloni, Janina, Straszewska, Maria, Literatura Polska. Romantyzm.
Pozytywizm, Warszawa: PWN (1990).
3. Makowski, Stanisław, Romantyzm, Warszawa: WSiP (1994).
4. Markiewicz, Henryk Literatura pozytywizmu, Warszawa: PWN (1986).
5. Miłosz, Czesław, Historia literatury polskiej do roku 1939, Warszawa: Znak, (1993).
6. Nasiłowska, Anna, Historia literatury polskiej, Warszawa: IBL PAN (2019).
7. Witkowska, Alina, Przybylski, Ryszard, Romantyzm. Warszawa: PWN (1977).
Veškeré studie z online databází vědeckých článků (konzultace s vyučujícím).
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Velmi dobrá orientace v historii polské literatury do 19. století. |
Získané způsobilosti |
Velmi dobré schopnosti porozumění sdělovanému literárnímu obsahu, schopnost analýzy a interpretace přečteného literárního textu a zasažení ho do historického a kulturního kontextu. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|