|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSK / SKMNG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSK
/
SKMNG
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Školský management
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Seminář
13
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
5 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Disciplína je zaměřena na řízení školy jako transformačního systému, který má zabezpečit procesy vedoucí k žádoucím kvalitativním a kvantitativním změnám v osobnosti žáka. Inovace předmětu byla podpořena v rámci projektu Podpora mezioborových studií a inovací studijních předmětů na Univerzitě Palackého v Olomouci, CZ.1.07/2.2.00/28.0091
|
Požadavky na studenta
|
Plnění zadaných úkolů/testů na semináři nebo v online prostředí. Nastudování podkladových materiálů.
|
Obsah
|
Tématické okruhy:
Základní pojmy managementu. Faktory vnějšího prostředí školy:
politické, ekonomické , sociální, kulturní, demografické, technické a technologické. Mezoprostředí školy a vztahová síť školy. Faktory vnitřního prostředí školy: zdroje materiálního a nemateriálního charakteru. Škola jako specifická organizace.Škola jako systém transformační, sociální, otevřený.
Management jako řídící proces.Projektování rozvoje školy. Využití projektových postupů ve školní praxi. Organizace školy. Právní předpisy, regulativy školy, organogram školy. Vedení lidí spoluprací. Příprava a vedení porad, delegování úkolů, konflikty, kontrola práce, motivace.
Evaluace práce školy.
Po absolvování předmětu budou účastníci schopni:
" správně používat základní pojmy managementu,
" vysvětlit pojetí školy jako specifické organizace a transformačního systému,
" vysvětlit, jak faktory vnějšího i vnitřního prostředí školy mohou ovlivňovat její existenci i činnost,
" aplikovat základní poznatky o řízení do prostředí školy,
" vyjmenovat základní právní normy a koncepční dokumenty týkající se škol a jejich pracovníků, umět je vyhledat a orientovat se v nich,
" využít projektové postupy v denní praxi školy.
Účastníci studia budou po absolvování seminářů nakloněni myšlence, že každý pracovník školy je její důležitou součástí a nese svůj díl odpovědnosti na jejím image.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zápočet
|
13
|
Celkem
|
13
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Zájem o problematiku předmětu. |
Získané způsobilosti |
Po absolvování předmětu budou účastníci schopni:
- správně používat základní pojmy managementu,
- vysvětlit pojetí školy jako specifické organizace a transformačního systému,
- vysvětlit, jak faktory vnějšího i vnitřního prostředí školy mohou ovlivňovat její existenci i činnost,
- aplikovat základní poznatky o řízení do prostředí školy,
- vyjmenovat základní právní normy a koncepční dokumenty týkající se škol a jejich pracovníků, umět je vyhledat a orientovat se v nich,
- využít projektové postupy v denní praxi školy.
Účastníci studia budou po absolvování seminářů nakloněni myšlence, že každý pracovník školy je její důležitou součástí a nese svůj díl odpovědnosti na jejím image.
|
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
- Rozbor jazykového projevu studenta
- Seminární práce
|
|
|
|