|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSK / @SPPG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSK
/
@SPPG
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Sport Pedagogy
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
26
[HOD/SEM]
Seminář
26
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Aim of the course is to give overall basement of sport pedagogy, description of four main factors and summary of methodology how to lead and realize physical education lesson, training unit or organized leisure-time physical activity.
Practical part
The aim of the course is to introduce to the students physical activity games and their classification. The students learn about basic safety principles in physical activity games, correct inclusion of physical activity games in the structure of PE lessons and will know the rules of physical activity games. Throughout the course, students will practically try out various physical activity games.
|
Požadavky na studenta
|
Theoretical and practical part are evaluated separately but final mark is the only one = mostly as an mean of these two evaluations.
Theoretical part (Vasickova)
1. Attendance in the lectures (4 points each = total 20 points)
2. Writing tests in the lectures after self-studying material (10 points each = total 30 points)
3. Writing essay specified in first lecture (10 points)
4. Presentation of written essay in the last lecture (10 points)
5. Knowledge final test (30 points)
Totally: maximum 100 points
A = 96-100
B = 91-95
C = 86-90
D = 81-85
E = 75-80
F = less than 75 points
Practical part (Bělka)
1. Attendance in the lectures (5 points each = total 60 points)
2. Methodological presentation (0-40 points)
A = 90-100
B = 80-89
C = 75-79
D = 70-74
E = 65-69
F = less than 64 points
|
Obsah
|
1. Introduction to sport pedagogy.
2. Main factors of sport pedagogy, didactic principles.
3. Pupils, athlete or learner in sport activities.
4. Teacher, coach or educator in sport activities.
5. Conditions for education process.
6. Motor learning I.
7. Motor learning II.
8. Promoting sport and enhancing health in EU countries.
9. Organizational forms.
10. Olympic Charter.
11. The role of monitoring growth in LTAD.
Practical part
1. Tag.
2. Combat games.
3. Dodge ball.
4. Team competitions.
5. Dexterity, coordinations games.
6. Calm games.
7. Games with various sports tools.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. Mgr. Jan Bělka, Ph.D. (100%),
doc. Mgr. Jana Vašíčková, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
doc. Mgr. Jan Bělka, Ph.D. (100%),
Mgr. Jana Harvanová, Ph.D. (100%),
doc. Mgr. Jana Vašíčková, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
doc. Mgr. Jan Bělka, Ph.D. (100%),
Mgr. Jana Harvanová, Ph.D. (100%),
doc. Mgr. Jana Vašíčková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Tinning, R. (2010). Pedagogy and human movement: theory, practice, research. London: Routledge.
-
Základní:
Armour, K. (2011). Sport pedagogy: An introduction for coaching and teaching. Pearson: Prentice Hall.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Domácí příprava na výuku
|
23
|
Účast na výuce
|
52
|
Semestrální práce
|
40
|
Celkem
|
135
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Any special, just to be interested in the content of the course. |
Získané způsobilosti |
Students are familiar with basic educational problems in physical activities. Student is able to teach voluntary lesson of Physical Education, training unit or lead leisure-time physical activities in a club independently and creatively. He/she uses knowledge of pedagogy in the field of physical activity education. Student responds creatively to the challenges in the educational field of sports and leisure-time physical activities.
The students will be qualified to lead physical activity games in PE lessons in elementary and secondary schools.
|
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Demonstrace
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Esej
- Analýza výkonů studenta
- Systematické pozorování studenta
- Písemný test
|
|
|
|