|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / PSYV1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
PSYV1
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Psychosociální výcvik 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
8
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 5
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
20 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Hlavním cílem předmětu je sebepoznání v rámci skupiny sociálně-psychologického výcviku. Studenti mají jedinečnou možnost formou skupinové práce zlepšovat dovednosti potřebné pro kvalitní práci s lidmi. Poznávají lépe sebe sama a ostatní v bezpečném prostředí. Samozřejmostí je nevynášení důvěrných informací.
|
Požadavky na studenta
|
Disciplína je zakončena zápočtem, který je podmíněn aktivní účastní na výuce. Vzhledem k charakteru předmětu je účast nezbytná, nelze nahradit jinými způsoby, ani samostudiem.
|
Obsah
|
Základní osa práce ve výcvikové skupině
- Seznamovací techniky
- Hříčky na rozehřátí a uklidnění
- Verbální a neverbální komunikace
- Práce s dilematy
- Spolupráce ve skupině
- Praktický nácvik efektivních způsobů komunikace
- Důvěra ve skupině a práce s ní
- Sebepoznávací techniky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Výrost, J., Slaměník, I. Aplikovaná sociální psyvhologie III. - sociálně psychologický výcvik. Praha: Portál, 2001..
-
Základní:
Bakalář, E. I dospělí si mohou hrát. Praha: ČTK - Pressfoto, 1976..
-
Základní:
Křivohlavý, J. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha: Svoboda, 1998..
-
Základní:
Watzlawik, P. Jak skutečná je skutečnost? Hradec Králové: Konfrontace, 1998..
-
Doporučená:
Kolařík, M. Interakční psychologický výcvik. Praha: Grada Publishing, 2011.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
8
|
Celkem
|
8
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Bez předchozích předpokladů. |
Získané způsobilosti |
Student/ka prostřednictvím vlastní osobní zkušenosti získá znalosti a dovednosti o fungování výcvikové skupiny. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Systematické pozorování studenta
|
|
|
|