|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRI / NM2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRI
/
NM2
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Normativní mluvnice 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Italština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
15 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Italština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem tohoto kurzu je zprostředkovat posluchačům základní a systematickou znalost mluvnice současné italštiny.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na přednáškách i cvičeních, příprava na každou hodinu.
Písemný test a ústní zkouška prověřují znalost probrané látky.
|
Obsah
|
Cílem tohoto kurzu je zprostředkovat posluchačům základní a systematickou znalost mluvnice současné italštiny.
Student by měl být schopen definovat základní gramatické pojmy. V rámci analýzy konkrétních textů a cvičení tyto pojmy aplikovat a vyvozovat z pozorovaných jevů patřičné závěry. Na konci tohoto kurzu bude student schopen odvodit a vysvětlit zákonitosti probíraných gramatických jevů a označit odchylky od normy. Svá pozorování bude schopen patřičně argumentačně odůvodnit a eventuálně navrhnout řešení v souladu s normou.
Pozornost bude věnována zejména těmto tematickým okruhům:
1. Imperativ,
2. Vztažná zájmena,
3. Časy konjunktivu,
4. Podmínková souvětí,
5. Stupňování adjektiv a adverbií,
6. Passato remoto,
7. Trpný rod,
8. Souslednost časová v indikativu a konjunktivu,
9. Řeč nepřímá,
10. Implicitní forma.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hamplová, D. ?Čemu Češi věří: dimenze soudobé české religiozity?. Sociologický časopis/Czech Sociological Review 44/2008: 271-294..
-
Základní:
L. Serianni. Grammatica italiana. Torino, 1989.
-
Základní:
Andorno, Cecilia. La grammatica italiana. Milano: Bruno Mondadori, 2003.
-
Základní:
Dardano, M., Trifone, P. La nuova grammatica della lingua italiana. Zanichelli, Bologna, 2004.
-
Základní:
Pospíšilová, V., Ferrarová, M. Učebnice současné italštiny - 1. díl. CPRESS - Brno, 2009.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
52
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Domácí příprava na výuku
|
18
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Žádné. |
Získané způsobilosti |
Na konci tohoto kurzu bude student schopen odvodit a vysvětlit zákonitosti probíraných gramatických jevů a označit odchylky od normy. Svá pozorování bude schopen patřičně argumentačně odůvodnit a eventuálně navrhnout řešení v souladu s normou. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Známkou
- Ústní zkouška
- Analýza výkonů studenta
- Písemný test
|
|
|
|