|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / AIPRN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
AIPRN
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Analýza a interpret. prozaic. lit. textu
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Analýza a interpretace prozaického literárního textu
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
12 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je seznámit posluchače s hlavními literárněvědnými přístupy k analýze prozaického textu. Semináře jsou zaměřeny na detailní analýzu modelových děl různých vývojových období francouzské literatury.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění předmětu je podmíněno přítomností studenta ve výuce, systematickou přípravou na jednotlivé hodiny, aktivní účastí na seminářích a prostudováním příslušné odborné literatury. U zkoušky se prověřuje orientace v jednotlivých literárně-kritických teoriích a schopnost jejich aplikace na konkrétní literární dílo.
|
Obsah
|
1. Místo prózy v literatuře, román jako dominantní prozaický žánr
2. Fikce
3. Literární postavy
4. Čas a prostor v prozaickém literárním díle
5. Umělecký popis
6. Narace, problematika narativní perspektivy
7. Stylistická a lexikální analýza prozaických děl
8. Formální a estetická specifika prozaických děl jednotlivých stylových období
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Forest, P - Conio, G. (1993). Dictionnaire fondamental du français littéraire. Paris: Bordas.
-
Základní:
Reuter,Y. (2005). Introduction a l´analyse du Roman. Paris: Armand Colin.
-
Doporučená:
Šrámek, J. (2013). ., Panorama francouzské literatury od počátků po současnost, 2. díl. Brno.
-
Doporučená:
Chartier, P. (2005). Introduction aux grandes théories du roman. Paris.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
50
|
Příprava na zkoušku
|
25
|
Účast na výuce
|
25
|
Celkem
|
100
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
žádné |
Získané způsobilosti |
znalost základních literárně-kritických teorií a schopnost jejich aplikace na konkrétní text
prohloubení schopnosti pracovat s literární terminologií
rozvinutí schopnosti odborné polemiky |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Známkou
- Písemná zkouška
- Analýza výkonů studenta
- Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
|
|
|
|