|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / NVYPP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
NVYPP
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Vývojová psychologie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
1 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámení s průběhem vývoje člověka od početí až po smrt, činitelé vývoje, vývojové modely a zákony. Psychologická charakteristika jednotlivých vývojových etap, vyvozování vývojových změn a hledání souvislostí s vnitřními a vnějšími podmínkami vývoje. Aplikace vývojového hlediska na oblast hry, kresby, řeči, specificky školské poruchy, lateralitu apod. V seminářích aktivní účast studentů při práci s poznatky, využití pozorování konkrétních dětí, sejmutí dvou dětských kreseb a jejich rozbor. Příklady využití psychologických poznatků v praxi: vést k porozumění psychice člověka a k dovednosti ji rozvíjet.
|
Požadavky na studenta
|
Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
|
Obsah
|
Vývojová psychologie jako základní psychologická disciplína sleduje celoživotní vývoj člověka. Umožňuje orientaci v psychickém vývoji lidského jedince od prenatálního vývoje až ke stáří, včetně umírání. Vedle běžného popisu vývojových změn v jednotlivých fázích života, daný předmět poskytuje informace o vývojových zákonitostech a především o činitelích, kteří vývoj lidské psychiky ovlivňují.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Simona Dobešová Cakirpaloglu, Ph.D. (100%),
doc. PhDr. Irena Plevová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Simona Dobešová Cakirpaloglu, Ph.D. (100%),
Mgr. Markéta Hlavsová (100%),
doc. PhDr. Irena Plevová, Ph.D. (100%),
Mgr. Michaela Pugnerová, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Simona Dobešová Cakirpaloglu, Ph.D. (100%),
Mgr. Markéta Hlavsová (100%),
doc. PhDr. Irena Plevová, Ph.D. (100%),
Mgr. Michaela Pugnerová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
15
|
Účast na výuce
|
26
|
Celkem
|
41
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokládájí se základní znalosti psychologie a ontogeneze člověka |
Získané způsobilosti |
Student bude způsobilý vysvětlení pojmů a definic z oblasti psychologie. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|