|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / KVL@
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
KVL@
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Kvalitativní výzkum v soc. pedagogice
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
13
[HOD/SEM]
Seminář
13
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
22 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - Osvojit si zásady a metody kvalitativního výzkumu, - vytvořit postup kvalitativně orientovaného výzkumu, - připravit pilotní studii a koncipovat předvýzkum, - provést kvalitativní výzkum včetně jeho vyhodnocení, interpretace výsledků a vyvození závěrů pro praxi, - vytvořit zprávu o provedeném výzkumu. - zvolit optimální přístup při zpracování empirické části diplomové práce kvalitativní povahy, - popsat a charakterizovat etiku výzkumné práce.
Témata: Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách a jeho fáze. Aplikace vybraných metod sběru dat. Příprava projektu empirického výzkumu. Realizace pilotní studie, předvýzkumu a vlastního empirického výzkumu. Metody kvalitativního výzkumu. Výzkum jako součást závěrečných a diplomových prací. Etika výzkumné práce.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
-
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. PhDr. Tomáš Čech, Ph.D. (50%),
doc. Mgr. Štefan Chudý, Ph.D. (50%),
-
Přednášející:
doc. PhDr. Tomáš Čech, Ph.D. (100%),
doc. Mgr. Štefan Chudý, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
doc. PhDr. Tomáš Čech, Ph.D. (100%),
doc. Mgr. Štefan Chudý, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
KAPOUNOVÁ, Jana a KAPOUN, Pavel. Bakalářská a diplomová práce: od zadání po obhajobu. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0079-8..
-
Základní:
MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-078-6..
-
Základní:
DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1966-8.. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1966-8.
-
Základní:
REICHEL, Jiří:. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009..
-
Základní:
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách.. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
-
Základní:
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
-
Základní:
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu.. Praha: Grada Publishing, a.s., 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
-
Základní:
HENDL, Jan a Jiří REMR. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1..
-
Základní:
LICHTMAN, Marilyn. Qualitative Research in Education: A User's Guide. USA: SAGE, 2013. ISBN 978-1-4129-9532-0.
-
Základní:
MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-102-2..
-
Základní:
PUNCH, Keith. Úspěšný návrh výzkumu.. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-468-7.
-
Základní:
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu.. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
-
Základní:
GULOVÁ, Lenka a Radim ŠÍP. Výzkumné metody v pedagogické praxi.. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. ISBN 978-80-247-4368-4.
-
Základní:
SKUTIL, Martin a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství.. Praha, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|