|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / KPPP@
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
KPPP@
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Právo pro pedag. pracovníky
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Název dlouhý
|
Právo pro pedagogické pracovníky
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
8
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
26 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: orientovat se v základních právních pojmech a institutech z pohledu teorie práva, reprodukovat právní normy jak z pohledu systematiky, tak z pohledu jednotlivých právních pojmů a institutů, orientovat se v jednotlivých odvětvích práva soukromého a veřejného ve vztahu k fungování škol a školských zařízení pro zájmové vzdělávání a školských výchovných a ubytovacích zařízení, aplikovat vybrané instituty práva soukromého a veřejného ve školní praxi, určit a objasnit ucelený přehled o systému právních norem upravujících vzdělávání a školský systém ČR, zdůvodnit a zhodnotit postavení učitele ve vzdělávacím a výchovném procesu, orientovat se v povinnostech a právech pedagogického pracovníka.
|
Požadavky na studenta
|
Kombinovaná forma studia: zpracování zadané práce, účast na tutoriálech, studium studijních materiálů.
Další informace k předmětu naleznete na počátku semestru, ve kterém je předmět rozvrhován, v systému LMS MOODLE.
|
Obsah
|
Právní norma, právní řád, právní síla právního předpisu, hierarchie právního řádu. Působnost právních norem, jejich vyhlašování, platnost, účinnost. Ústava ČR, Listina základních práv a svobod. Občanskoprávní vztahy ve školství. Pracovně-právní vztahy ve školství. Veřejno-právní vztahy ve školství. Legislativní úprava vzdělávacího systému v České republice. Tvorba interních směrnic MŠMT. Přehled o legislativě ve školství a postavení zúčastněných subjektů. Vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Vymezení základních působností dotčených subjektů při řízení a organizaci výchovy a vzdělávání v České republice. Právní postavení pedagogického pracovníka.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Vyhláška č. 64/2005 Sb.. o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů, ve znění pozdějších předpisů..
-
Základní:
Vyhláška č. 74/2005 Sb. o zájmovém vzdělávání..
-
Základní:
HÝBLOVÁ, Radmila. Školská legislativa. Olomouc: VUP, 2010..
-
Základní:
NOVÁKOVÁ, Z. Bezpečnost a ochrana zdraví žáků na školách -školní a pracovní úrazy. Olomouc: VUP Olomouc, 2007.
-
Základní:
Zákon č. 561/2004 Sb.. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání.
-
Základní:
VALENTA, Jiří. Právní rámec řízení škol a školských zařízení. Karviná: Paris, 2013..
-
Základní:
Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, ve znění pozdějších. Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, ve znění pozdějších..
-
Základní:
VAVREČKOVÁ, M. Výchovné problémy.. Brno, 2000.
-
Základní:
Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
-
Základní:
ŠÁMAL, P., VÁLKOVÁ, H. Zákon o soudnictví ve věcech mládeže.. Praha, 2004. ISBN 80-7179-829-0.
-
Doporučená:
JEMELKA, L. Správní řád - komentář. C.H.Beck Praha, 2011.
-
Doporučená:
HÝBLOVÁ, R. Školská legislativa. Olomouc, 2010.
-
Doporučená:
Zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
-
Doporučená:
VALENTA, J. Zákon o pedagogických pracovnících. Praha: ASPI, 2006.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
10
|
Účast na výuce
|
8
|
Celkem
|
18
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|