|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KNJ / NUC2@
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KNJ
/
NUC2@
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Textbooks in German teaching 2
|
Form of course completion
|
Colloquium
|
Form of course completion
|
Colloquium
|
Long Title
|
Textbooks in German teaching 1
|
Accredited / Credits
|
Yes,
2
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
Seminar
13
[Hours/Semestr]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
Czech
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
Czech
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
0
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
Yes
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course evaluation by students
|
This version of the Course has never been evaluated or has been evaluated by 10 % of attending students.
Other evaluations
|
Course objectives:
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: rozumět obsahu a smyslu využití médií v moderních jazykových učebnicích, objasnit roli učitele při výběru učebnice cizího jazyka, uvědomit si význam a výhody využití jednotlivých učebnic německého jazyka, navrhnout způsoby zkvalitnění obsahu učebnic, vytvářet různé typy jazykových cvičení k odpovídajícím druhům textů
|
Requirements on student
|
Prezenční forma výuky: 80% účast ve výuce, aktivní účast v hodině, plnění dílčích úkolů. Kombinovaná forma výuky: účast na tutoriálech, plnění dílčích úkolů, samostudium - příprava na zápočet.
U studentů s ISP 20% účasti na výuce a dále úkoly dle požadavků vyučující.
|
Content
|
Témata:
Elektronická média v moderních jazykových učebnicích. Soulad učebnic a aktuálních kurikulárních dokumentů. Faktory, které ovlivňují výběr učebnic na školách. Role učitele při výběru učebnic. Metody výuky cizího jazyka ve vztahu k práci s učebnicemi. Noviny a časopisy jako zdroje textů. Texty v současných učebnicích německého jazyka. Příprava vlastních výukových materiálů.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Further literature:
LAUBIG, M., PETERS, H., WEINBRENNER, P. (1986). Methodenprobleme der Schulbuchanalyse. Bielefeld.
-
Recommended:
Sýkora, Miloslav. (1996). . Učebnice: její úloha v práci učitele a ve studijní činnosti žáků a studentů. Praha.
-
Recommended:
MAŇÁK, J., KNECHT, P. (2007). Hodnocení učebnic. Brno.
-
Recommended:
PRŮCHA, J. (1998). Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Brno.
-
On-line library catalogues
|
Prerequisites - other information about course preconditions |
- |
Competences acquired |
- |
Teaching methods |
-
|
Assessment methods |
-
|
|
|
|