|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / NJP1@
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
NJP1@
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Německý jazyk pro pedagogické profese 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
26
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
7 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cíle: získání jazykových kompetencí v oblasti odborného jazyka využitelných v rámci studia svého oboru v ČR nebo v zahraničí. Získání jazykových dovedností bude podpořeno analýzou aktuálních textů z oblasti pedagogických věd, rozšiřováním odborné slovní zásoby a komunikačních dovedností.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:
- osvojit si odborný jazyk na úrovni, která umožňuje porozumět, analyzovat a interpretovat odborné texty z oblasti pedagogických věd
- orientovat se v odborné cizojazyčné literatuře a kriticky ji reflektovat
- aplikovat jednotlivé jazykové dovednosti v rámci profilujících pedagogických disciplín
- prezentovat základní znalosti a dovednosti svých oborů v cizím jazyce
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast ve výuce (80 %).
Plnění průběžných úkolů.
Zápočtový test.
požadavky pro ISP:
- 20% účast ve výuce
- průběžné plnění úkolů dle požadavků vyučujícího
- zápočtový test
|
Obsah
|
Školství v ČR a německy mluvících zemích. Osobnost pedagoga v mezinárodním kontextu. Studium na univerzitách v německy mluvících zemích. Aktuální trendy v oblasti vzdělávání a výuky žáků. Žák se speciálními vzdělávacími potřebami.
Jednotlivé jazykové jevy jsou osvojovány s využitím jazykového materiálu z oblasti pedagogiky, psychologie a didaktiky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Orth-Chambah Jutta. (2008). EM neu 2008 Brückenkurs, Arbeitsbuch. Hueber Verlag, Ismaning, Deutschland.
-
Doporučená:
Funk, H.- Khun, Ch.- Demme, S. (2006). studio d učebnice A2, lekce 1 - 6. Plzeň - Berlin.
-
Doporučená:
Funk, H.- Khun, Ch.- Demme, S. studio d učebnice B1, lekce 5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Na konci kurzu bude student schopen prokázat dosažení jazykové úrovně B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Bude se orientovat v oblasti základní odborné komunikace v oblasti pedagogiky, psychologie a sociálních věd. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|