|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / KPVY@
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
KPVY@
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Procvičování výslovnosti v praxi
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
4 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Po absolvování disciplíny by studenti měli být schopni: - definovat a vysvětlit základní pojmy z oblasti fonetiky a fonologie, a to jak v jazyce českém, tak v německém - vysvětlit a popsat v německém jazyce základní postupy tvorby vokálů a konsonantů - reflektovat základní rozdíly mezi německou a rakouskou němčinou - prakticky uplatňovat tyto zásady při tvorbě vlastních mluvených textů
|
Požadavky na studenta
|
Prezenční studium: aktivní účast v hodině, příprava mluvních výstupů ke zvoleným tématům. Kombinovaná forma výuky: účast na tutoriálech, plnění dílčích úkolů, samostudium.
požadavky pro ISP:
- 20% účast na tutoriálech
- průběžné plnění úkolů dle požadavků vyučujícího
- zápočtový test
|
Obsah
|
Vokály. Konsonanty. Německá věta oznamovací, rozkazovací, tázací v mluvní praxi. Spisovný standard německé výslovnosti. Výběr z německých nářečí. Rakouská němčina a její specifika. Problémové okruhy typické pro české studenty němčiny.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
PALLOVÁ, Marta: Die Einführung in die Phonetik und Phonologie. Studijní opora. 52 s. Olomouc: VUP, 2008. ISBN 978-80-244-2019-6..
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Rozšiřující:
GEHRMANN, Siegfried. (1994). Deutsche Phonetik in Theorie und Praxis. Zagreb.
-
Doporučená:
PALLOVÁ, Marta. (2008). Die Einführung in die Phonetik und Phonologie. Olomouc.
-
Doporučená:
MIDDLEMANN, Doris. (2011). Sprechen. Hören. Sprechen. Ismaning.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|