Cíle předmětu (anotace):
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:
- porozumět článkům a zprávám zabývajícími se současnými problémy v německy mluvících zemích
- interpretovat německé texty ústně a písemně
- vytvořit základní návyky a strategie pro poslech s porozuměním s akcentem na fonetickou stránku jazyka
- posuzovat obtížnost poslechových cvičení
- osvojit si metodiku práce s autentickými texty
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšné porozumění poslechových cvičení (bude ověřeno formou zápočtového testu).
U studentů s ISP 20 % účasti na výuce a dále úkoly dle požadavků vyučujícího. Zápočtový test.
|
Obsah
|
Předmět se zaměřuje na nácvik poslechu autentických textů a pochopení obsahu textu. V rámci výuky budou prezentovány různé druhy autentických poslechových textů: Denní německé zpravodajství. Videonahrávky z následujících oblastí: cestovní ruch, turismus, školství v ČR a německy mluvících zemích, současná hudební scéna v německy mluvících zemích, gastronomie v německy mluvících zemích, politická scéna v německy mluvících zemích, životní styl, problémy běžného života v ČR a německy mluvících zemích.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student musí být schopen hovořit a reagovat ve výuce v německém jazyce. |
Získané způsobilosti |
Student je schopen na základě osvojených dovedností porozumět autentickému mluvenému projevu. Student je schopen interpretovat vyslechnuté informace. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Rozbor jazykového projevu studenta
- Systematické pozorování studenta
|