|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMS / KEAFO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMS
/
KEAFO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér fotografie
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
16
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
20 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
16
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KMS/KEACT, KMS/KEAKO, KMS/KEAKT, KMS/KEAMU, KMS/KEATA, KMS/KEAUD, KMS/KEAWE, KMS/KEDSK, KMS/KEHAC, KMS/KECHP, KMS/KEKSS, KMS/KERES, KMS/KESIN, KMS/KESNA, KMS/KESON, KST/KEACT, KST/KEAKT, KSV/KECHP, KSV/KEKSS
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Ateliér fotografie seznámí studenty s principy tvorby tématicky zameřeného souboru z oblasti dokumentární fotografie.
Studenti si osvojí zkušenost komunikace se sledovaným subjektem a seznámí se s možnostmi pojetí a kompozice fotografického obrazu. Naučí se metodiku třídení a výběru fotografií pro daný účel.
|
Požadavky na studenta
|
Kolekce 10 až 15 fotografií s průvodním textem na 1 A4 na téma dohodnuté s vyučujícícm.
|
Obsah
|
Obsahem ateliéru bude:
- obrazová kompozice a skladba obrazu, světlo ve fotografii
- pojetí vybraného tématu, přístup k fotografovanému subjetku
- problematika dokumentární fotografie a její možnosti
- analýza reportážní a dokumentární fotografie
- metodika třídění a výběru fotografií
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Mrázková, D., Remeš, V. (1989). Cesty Československé fotografie. Mladá fronta Praha.
-
Základní:
Kolektiv autorů. (1984). Informatorium pro každého, aneb, Moderní vševěd. 2, Literatura, divadlo, film, fotografie. Praha: Mladá fronta.
-
Základní:
Daniela Mrázková. (1986). Příběh fotografie. Praha.
-
Doporučená:
MCNALLY, J. (2008). Fotografie - rozhodující momenty: rady, doporučení, příběhy a inspirace od jednoho z předních světových fotografů. 1. vyd.. Brno: Zoner Press.
-
Doporučená:
SIOSTRZONEK, J. (2011). Fotografie a sociologie. Opava: Slezská univerzita v Opavě.
-
Doporučená:
Štreit, J. (2009). Hledat anděla: Looking for an angel. Kroměříž.
-
Doporučená:
Kolář, B. (2001). Jindřich Štreit ze Sovince aneb Kam (ne)vstoupila noha fotografova. Moravská expedice.
-
Doporučená:
Baran, A. a L. (2007). Obraz jako dialog s časem.. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu.
-
Doporučená:
Osvaldová, B. a kol.:. Praktická encyklopedie žurnalistiky. Praha 2002.
-
Doporučená:
Jílek, V. (2004). Psaná publicistická sdělení v kontextu teorie komunikace. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Doporučená:
OSVALDOVÁ, B. A KOL. Zpravodajství v médiích. Praha : Karolinum, 2001.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Znalost titulů doporučených jako základní literatura. |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|