|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKV / PPSUP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKV
/
PPSUP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Podpora ped. pracovníků (Supervize)
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
41 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
- vymezení rizikových faktorů pedagogické profese,
- vymezení jednotlivých potřeb podpory pedagogického pracovníka: podpora při práci s klienty, podpora
pracovního týmu podpora vedoucích pracovníků, podpora v profesním růstu, podpora v mimopracovním životě,
- vymezení jednotlivých forem podpory jejích znaků a principů
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky pro splnění
- aktivní účast na přednáškách a seminářích,
- povolená absence max. 2x v nutných či závažných případech,
- navrhnout aktivitu v rámci podpory ped. pracovníků
- splnění zkoušky - ústní
Pro ty, co mají individuální plán:
- návrh podpory pro sociálního pedagoga (teoreticky ukotvit)
|
Obsah
|
V současné době je stále více kladen důraz na podporu pedagogických pracovníků. Podporou pedagogických pracovníků se pak rozumí především prevence syndromu vyhoření, syndromu pomocníka, zneužívání moci, ale také podpora při práci s jedinci z různých sociálních skupin. V souvislosti s touto podporou jsou uváděny tři základní metody: supervize, koučink a mentoring.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Whitmore, J., & Lisa, A. (2014). Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti : metoda transpersonálního koučování. Praha: Management Press.
-
Základní:
Psychická úskalí pomáhajících profesí..
-
Základní:
Supervize v pomáhajících profesích..
-
Doporučená:
Kopřiva, K., & Šiklová, J. (2013). Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál.
-
Doporučená:
Psychoterapy Supervision: Theory, Research, and Practice.
-
Doporučená:
Potměšilová, P. (2014). Supervize v podmínkách speciálního vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Doporučená:
Syndrom vyhoření
(Hanáčková, L., & Urbanovská, E.)
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Nejsou stanoveny. |
Získané způsobilosti |
- znalosti forem podpory,
- dovednost vyhodnotit potřebnost podpory a dovednost navrhnout adekvátní formu
- schopnost formulovat zakázku pro podporu
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|