|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKV / KSZSP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKV
/
KSZSP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy speciální pedagogiky
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
8
[HOD/SEM]
Seminář
8
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
45 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
16
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studeny se základy speciální pedagogiky: základními termíny, základním dělením oborů speciální pedagogiky, historií přístupů k lidem s postižením, změnou paradigmatu ve speciální pedagogice.
Po absolvování tohoto předmětu budou mít studenti základní povědomí o problematice lidí s postižením. Budou schopni adekvátně používat terminologii. Dále pak budou znát základní výchovně-vzdělávací a komunikační strategie přístupů k lidem s postižením.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti jedenkrát za semestr přinesou aktualitu, která bude souviset s problematikou osob s postižením. Tento předmět bude ukončen kolokviem - písemný test. Studenti s ISP budou předmět ukončovat písemnou zkouškou.
|
Obsah
|
Studenti postupně získají znalosti o všech typech postižení, jejich základní charakteristice a možných edukačních přístupech.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. PhDr. et Mgr. Petra Potměšilová, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Mgr. et Mgr. Bianka Hudcová, Ph.D. (70%),
doc. PhDr. et Mgr. Petra Potměšilová, Ph.D. (30%),
-
Vede seminář:
Mgr. et Mgr. Bianka Hudcová, Ph.D. (70%),
doc. PhDr. et Mgr. Petra Potměšilová, Ph.D. (30%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Slowik, J. (2010). Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál.
-
Doporučená:
Valenta, M., Müller, O., Vítková, M., Kozáková, Z., Strnadová, I., & Mužáková, M. (2009). Psychopedie: [teoretické základy a metodika]. Praha: Parta.
-
Doporučená:
Renotiérová, M., Ludíková, L. (2006). Speciální pedagogika. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Doporučená:
Slowik, J. (2007). Speciální pedagogika.. Praha: Grada.
-
Doporučená:
BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. (2007). Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: PAIDO.
-
Doporučená:
Vítková, M., Pipeková, J. (2001). Terapie ve speciální pedagogice. Paido - Brno.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Nejsou stanoveny. |
Získané způsobilosti |
Studenti budou mít potřebné znalosti pro rozlišení jednotlivých typů postižení a budou schopni adekvátně používat základní speciálněpedagogickou terminologii. Dále budou vybaveni kompetencemi pro základní komunikaci s osobami s postižením. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující práce ve skupinách
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|