|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKV / KPSPV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKV
/
KPSPV
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Sociální ped. se zam. na volný čas
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Název dlouhý
|
Sociální pedagogika se zaměřením na volný čas
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/SEM]
Seminář
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
10 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
8
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Tento předmět přináší vhled do současných problémů, které se řeší v sociální pedagogice.
Dále se tento předmět orientuje na vzdělávání a život v současné multikulturní společnosti ve vztahu k volnému času (včetně migrace a integrace cizinců).
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích (na výuce dne 26. února), četba doporučené literatury a úspěšné složení ústní části kolokvia (pohovor na dané téma).
|
Obsah
|
Hlavními tématy jsou: prevence a výchova v multikulturní společnosti ve vztahu k volnému času (včetně problematiky migrace a integrace cizinců a multikulturní výchovy).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
edis.upol.cz
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
BORKERT, M., BOSWICK, W., HECKMANN, F. aj. (2007). Local integration policies for migrants in Europe. Luxembourg.
-
Doporučená:
Miovský, M., Skácelová, L., Zapletalová, J., Novák, P. (Eds.) (2010). Primární prevence rizikového chování ve školství. Praha: Sdružení SCAN, Univerzita Karlova v Praze & Togga.
-
Doporučená:
Rákoczyová, Miroslava a Robert, Trbola (eds.). (2009). Sociální integrace přistěhovalců v České republice. Praha.
-
Doporučená:
SOBKOVÁ, P., ÖBRINK HOBZOVÁ , M., POSPÍŠILOVÁ, H. a kol. (2016). Sociální pedagogika a její metody.. Olomouc: Vydavatelství UP.
-
Doporučená:
Šišková, T. et al. (2001). Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Žádné předpoklady. |
Získané způsobilosti |
Po absolvování tohoto předmětu budou studující znát a umět vhodně používat různé druhy metod sociálně výchovných činností.
Na základě prostudování tématu týkajícího se výchovy v multikulturní společnosti budou studující schopni definovat základní pojmy multikulturní výchovy a rozumět jim. Dále budou schopni porozumět situaci migrantů a příslušníků menšin u nás a ve světě a tvořivě s těmito informacemi pracovat k podpoře interkulturního vzdělávání (výchovy) děti a mládeže ve své praxi. Na základě filmů a autentických článků budou umět zhodnotit životní situaci příslušníků jiného etnika, náboženství apod., posoudit svoje pocity, vztah k tomuto problému a tvořivě s tím pracovat při další práci sociálního pedagoga. |
Vyučovací metody |
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Analýza výkonů studenta
- Systematické pozorování studenta
|
|
|
|