|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKV / 8SP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKV
/
8SP
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Sociální pedagogika
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět sociální pedagogika podrobněji rozpracovává oblasti působnosti sociální pedagogiky, především oblast prevence sociálně patologických jevů, působení masmédií, rodinného prostředí, institucí poskytující volnočasové aktivity a způsobů trávení volného času. Jedním z hlavních cílů bude problematika rodinného prostředí, jeho vliv na sociální rozvoj jedince a důsledky jeho nefunkčnosti. Předmět bude zaměřen na vychovatelskou kompetenci posluchače.
|
Požadavky na studenta
|
Seminární práce na vybrané téma a úspěšné složení ústní části zkoušky (pohovor na dané téma).
|
Obsah
|
Předmět Sociální pedagogika se zabývá sociální pedagogikou jako vědou a jejím místem v pedagogických disciplínách, dále se tento předmět věnuje ve svých tématech problematice vztahu společnosti, výchovy a vzdělání, rovněž se zabývá souvislostmi výchovy a prostředí (zde se orientuje nejen na roli rodiny jako součást sociálního prostředí a výchovného činitele, ale rovněž na roli různých sociálních skupin v životě člověka), současně dává příklady výchovy v různých životních situacích; rovněž si všímá institucí poskytující volnočasové aktivity a způsobů trávení volného času. Jedním z hlavních zřetelů bude problematika rodinného prostředí, jeho vliv na sociální rozvoj jedince a důsledky jeho nefunkčnosti.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. a kol. Člověk, prostředí, výchova. K otázkám sociální pedagogiky.. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
-
Doporučená:
KLAPILOVÁ, S. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc: UP, 1996.
-
Doporučená:
KRAUS, B. Sociální aspekty výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus, 1999.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Po absolvování tohoto předmětu získají studenti základní dovednosti v identifikaci a prevenci sociálně patologických jevů, jakožto základní dovednosti pro mediální výchovu i výchovu k volnému času. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|