|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKV / 6ID15
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKV
/
6ID15
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Integrace žáků se spec. potřebami
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Název dlouhý
|
Integrace žáků se speciálními potřebami
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
19 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s významem pojmu integrace a s významem dalších pojmů, které souvisí s integrací (exkluze, segregace, integrace). Pojem integrace bude dán do kontextu sociální pedagogiky.
Studenti dále získají základní povědomí o integračních snahách v historii, o pojetí integrace ve světě a o legislativním zázemí pro integraci.
Dále se pak studenti seznámí se základy integrace ve vztahu k jednotlivým typům specifických vzdělávacích potřeb dětí.
Cílem seminářů je předat studentům praktické dovednosti pro sociálně pedagogickou práci s dětmi a žáky se zdravotním postižením. Studenti se seznámí s jednotlivými kompenzačními pomůckami a dalšími pomůckami, které se používají ve výchovném procesu dětí a žáků se zdravotním postižením.
Inovace předmětu byla podpořena v rámci projektu Podpora mezioborových studií a inovací studijních předmětů na Univerzitě Palackého v Olomouci, CZ.1.07/2.2.00/28.0091.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní spolupráce na seminářích. Navrhnout úpravu prostředí a výchovné situace pro vybrané dítě se specifickými vzdělávacími potřebami.
Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v elearningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/cmtf)
|
Obsah
|
Studenti získají základní povědomí o integračních snahách v historii, o pojetí integrace ve světě a o legislativním zázemí pro integraci. Dále se pak seznámí se základy integrace ve vztahu k jednotlivým typům specifických vzdělávacích potřeb dětí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
MÜLLER, O. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. UP, 2001. ISBN 80-24402-311-9.
-
Doporučená:
Hájková, V., & Strnadová, I. (2010). Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada.
-
Doporučená:
Chvátalová, H. Jak se žije dětem s postižením: problematika pěti typů zdravotního postižení. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0054-3.
-
Doporučená:
Jesenský, J. Rehabilitace zrakově postižených a způsoby její realizace. Praha: Společnost nevidomých a slabozrakých v ČR, 1992. ISBN 80-900950-1-1.
-
Doporučená:
Renotiérová, M., Ludíková, L. Speciální pedagogika. 4. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1475-9.
-
Doporučená:
Michalík, J. (2005). Školská integrace žáků s postižením na základních školách v České republice: výzkumná zpráva. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Doporučená:
Jesenský, J. Uvedení do rehabilitace zdravotně postižených. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7066-941-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti se budou schopni podílet na přípravě individuálního plánu pro vybrané dítě se specifickými vzdělávacími potřebami. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|