|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KBC / MREG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KBC
/
MREG
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Metabolické regulace
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
24 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KBC/OBMET a KBC/OMET
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Zobecnění metabolických drah, regulace metabolismu, transportní systémy buněk a metabolismus glykogenu.
|
Požadavky na studenta
|
Písemná zkouška potvrzující znalost vyučované látky je v délce 1 hodiny, 8 otázek, maximální počet bodů 24.
A 24-22 B 21-18 C 17-16 D 15-14 E 13-12 F méně než 12
|
Obsah
|
Regulace na úrovni buňky a mezibuněčné komunikace. Typy signálních molekul a mezibuněčných signalizací u eukaryot. Metabolismus hormonů a základní experimentální metody při studiu jejich účinku. Mechanismy přenosu signálu zprostředkované povrchovými receptory. Heterotrimerní transdukční G-proteiny a jejich funkce. Super-rodina GTPas a jejich buněčné funkce. Receptorové tyrosin-specifické kinasy (RTK) a MAP kinasová signální dráha. Signalizace zprostředkovaná intracelulárními receptory, mechanismus účinku steroidních a thyreoidálních hormonů. Další signální dráhy, guanylylcyklasy a NO synthasa. Konvergence, divergence a crosstalk různých signálních drah. Adaptace cílových buněk, desensitizace receptorů. Receptorové nemoci, choroby spojené s poruchami přenosu signálu. Interakce různých hormonů při regulaci komplexních fyziologických dějů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Berg, J.M., Tymoczko, J.L. and Stryer, L. Biochemistry. New York, USA, 2007. ISBN 0-7167-8724-5.
-
Rozšiřující:
Biochemistry.
(Berg, J.M., Tymoczko, J. L., Stryer, L.)
-
Doporučená:
Voet D., Voet J. G., Pratt, Ch. W. Fundamentals of Biochemistry. New York, USA, 2006.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
60
|
Účast na výuce
|
26
|
Celkem
|
86
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Úspěšné absolvován základních chemických disciplin a hlavně Základů biochemie.
|
Získané způsobilosti |
Definovat hlavní pojmy, popsat hlavní regulační a signální cesty v buńce. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|