|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAS / KTDSH
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAS
/
KTDSH
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Teorie a didaktika sportovních her
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
26
[HOD/SEM]
On-line aktivity
13
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
42 / -
|
0 / -
|
1 / 1
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KAS/DSH
nebo KAS/KDSH
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámení studentů se základními pojmy a poznatky v oblasti teorie a didaktiky ve sportovních hrách, a to se zaměřením na školní tělesnou výchovu, sportovní trénink a různé formy zájmově rekreačních aktivit.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích a přednáškách, seminární práce, praktický výstup, ústní zkouška.
|
Obsah
|
Charakteristika sportovních her vyplývající z analýzy příznivých i nepříznivých vlastností, odlišujících sportovní hry od ostatních sportovních o´dvětví. Individuální a týmový herní výkon a jeho diagnostika. Praktický didaktický proces jako systémový prvek školní tělesné výchovy a sportovního tréninku, který budeme označovat společným názvem tréninkový proces. Technologie tréninkového procesu. Řídící činnost učitele/trenéra.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. Mgr. Jan Bělka, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
doc. Mgr. Jan Bělka, Ph.D. (100%),
Mgr. Katarína Hápová (100%),
Mgr. Karel Hůlka, Ph.D. (100%),
doc. RNDr. Miroslava Přidalová, Ph.D. (100%),
Mgr. Petr Reich, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
doc. Mgr. Jan Bělka, Ph.D. (100%),
Mgr. Katarína Hápová (100%),
Mgr. Karel Hůlka, Ph.D. (100%),
Mgr. Petr Reich, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Janík, Z., Pětivlas,T., & Drásalová, L. (2003). Basketbal : nácvik herních činností jednotlivce. Brno: Paido.
-
Základní:
Velenský, M. (1998). Basketbal : základní program aplikace útočných a obranných činností. Praha: Svoboda.
-
Základní:
Dobrý, L. (1988). Didaktika sportovních her. Praha.
-
Základní:
Kysel, J. (2010). Florbal : kompletní průvodce. Praha: Grada.
-
Základní:
Martínková, Z. (2009). Florbal : praktický průvodce tréninkem mládeže. Praha : Česká florbalová unie.
-
Základní:
Weisser, R. (2013). Fotbalový trénink dětí. Olomouc : UP.
-
Základní:
Kysel, J. (2009). Herní kombinace : příklady tréninkových jednotek. Praha : Česká florbalová unie.
-
Základní:
Bělka, J., & Salčáková, K. (2013). Nebojme se házené: didaktika a metodika házené. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Základní:
Plachý Antonín. Učebnice fotbalu pro trenéry dětí (4-13 let).
-
Základní:
Haník, Z. (2014). Volejbal : učebnice pro trenéry mládeže.
-
Základní:
Haník, Z. et al. (2008). Volejbal : viděno třemi : od základních odbití po herní činnosti. Praha: Grada.
-
Doporučená:
Buzek, M., & Procházka, L. (1999). Česká fotbalová škola: trénink a utkání mládeže od 6 do 12 let. Praha: Olympia.
-
Doporučená:
Tomajko, D., & Dobrý, L. (2002). Didaktické styly a metodicko-organizační formy jako základ vyučování pohybových her. Tělesná výchova a sport mládeže. 68(4), 26-33.
-
Doporučená:
Dobrý, L. (1988). Didaktika sportovních her. Praha: SPN.
-
Doporučená:
Psotta, R. (1999). Fotbal - základní program. Praha: NS Svoboda.
-
Doporučená:
Tůma, M., & Tkadlec, J. (2002). Házená: herní trénink, kondiční trénink, průpravná a herní cvičení. Praha: Grada.
-
Doporučená:
Táborský, F. (2000). Házená ve škole. Praha: ČSH.
-
Doporučená:
Bukač, L. (2005). Intelekt, učení, dovednosti & koučování v ledním hokeji. Praha: Olympia.
-
Doporučená:
Dobrý, L., & Velenský, E. (1987). Košíková (teorie a didaktika). Praha: SPN.
-
Doporučená:
Velenský, M. (2008). Pojetí basketbalového učiva pro děti a mládež. Praha: Karolinum.
-
Doporučená:
Tomajko, D., & Dobrý, L. (1999). Pojmoslovné a terminologické vádemékum. Těl. Vých. Mlád. 65(8), 11-15.
-
Doporučená:
Dobrý, L., & Semiginovský, B. (1988). Sportovní hry: výkon a trénink. Praha: Olympia.
-
Doporučená:
Velenský, M. (1999). Street-ball: sportovní hra tříčlenných družstev na jeden koš. Praha: Olympia.
-
Doporučená:
Buchtel, J. et al. (2006). Teorie a didaktika volejbalu. Praha: Karolinum.
-
Doporučená:
Kaplan, O. (1999). Volejbal. Praha: Grada.
-
Doporučená:
Haník, Z., & Lehnert, M. (2004). Volejbal. [Praha]: Český volejbalový svaz.
-
Doporučená:
Adamus, M., & Tomajko, D. (1994). Vyučovací postup při nácviku basketbalu [DVD]. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Doporučená:
Horáková, V., & Hůlka, K. (2013). Využití průpravných her k rozvoji kondice v basketbale.
-
Doporučená:
Psotta, R., & Velenský, M. (2009). Základy didaktiky sportovních her. Praha: Karolinum.
-
Doporučená:
Táborský et al. (2007). Základy teorie sportovních her. Praha: Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
5
|
Účast na výuce
|
40
|
Semestrální práce
|
5
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Příprava na zápočet
|
10
|
Celkem
|
80
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Splnění předmětu Didaktika sportovních her. |
Získané způsobilosti |
Studenti absolvováním předmětu získává nové poznatky z oblasti teorie a didaktiky sportovních her, které jsou schopní aplikovat v edukačním prostředí tělesné výchovy, sportu a pohybové rekreace. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Pozorování
- Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Hodnotící metody |
- Známkou
- Ústní zkouška
- Analýza výkonů studenta
- Seminární práce
|
|
|
|