|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAS / DIBA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAS
/
DIBA
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Didaktika basketbalu
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
26
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
15 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
160 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KAS/KUSH
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy basketbalu, přístupy k jeho osvojení a nácvikem a zdokonalováním.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování seminární práce z atletiky (historie, technika, biomechanika, pravidla a metodický postup nácviku zvolené atletické disciplíny). Úspěšně realizovat test z pravidel atletiky (elektronická verze). Zvládnutí rozhodování atletických disciplín (účast na 3 atletických soutěžích v roli rozhodčího či organizátora).
|
Obsah
|
Herní činnosti jednotlivce, herní kombinace, systém rychlého protiútoku, systém postupného útoku 2-1-2 proti osobní obrany, systém osobní obrany.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Vindušková, J. et al. (2003). Abeceda atletického trenéra. Praha: Olympia.
-
Doporučená:
Vacula, J., Dostál, E., & Vomáčka, V. (1983). Abeceda atletického tréninku. Praha: Olympia.
-
Doporučená:
Ryba, J. et al. (2002). Atletické víceboje. Praha: Olympia.
-
Doporučená:
Millerová, V. et al. (2002). Běhy na krátké tratě. Praha: Olympia.
-
Doporučená:
Prukner, V., & Machová, I. (2011). Didaktika školní atletiky. Olomouc: UP.
-
Doporučená:
Zavřel, R., Frömel, K., & Janečka, Z. (1992). Programované učební postupy v atletice. Olomouc: UP.
-
Doporučená:
Kněnický, K. et al. (1977). Technika lehkoatletických disciplín. Praha: SPN.
-
Doporučená:
Kuchen, A. et al. (1987). Teória a didaktika atletiky. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo.
-
Doporučená:
Vacula, J. et al. (1982). Trénink atletických disciplín. Praha: SPN.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Semestrální práce
|
10
|
Příprava na zápočet
|
10
|
Domácí příprava na výuku
|
14
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Nejsou žádné. |
Získané způsobilosti |
Student po absolvování předmětu umí: - aplikovat základní herní dovednosti, - vysvětlit podstatu herního výkonu v basketbalu, - participovat na týmovém herním výkonu v basketbalu. |
Vyučovací metody |
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Pozorování
- Demonstrace
- Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Didaktický test
- Seminární práce
|
|
|
|