|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAE / RVT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAE
/
RVT
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Řízení virtuálních týmů
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
5 / -
|
0 / 10
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KAE/VW
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je připravit studenty na práci ve virtuálních týmech vytvářených firmami typu networked enterprise, což jsou firmy, které dokáží plně využívat potenciálu dostupných technologií Webu 2.0. Po absolvování předmětu bude absolvent schopen virtuální interkulturní/multikulturní tým vést a užívat kolaborativní techniky (nástroje pro podporu spolupráce) specifické pro virtuální prostředí. Dalším cílem je připravit studenty na vyhledávání příležitostí, jak být přijat do ad-hoc virtuálního týmu (tedy týmu, který je primárně vytvářen jako virtuální), popř. takový tým pro účely vlastního podnikání či činnosti vytvořit.
|
Požadavky na studenta
|
Účast ve výuce 75 %.
Aktivní práce.
Splnění zadávaných úkolů ve stanovených termínech. Studenti budou připravovat a řešit případové studie z oblasti virtuální spolupráce.
Výuka je bloková! Termíny výukových bloků - viz obsah předmětu
V první výuce (nebo ideálně už před ní) je nutno z důvodu pozvání do prostředí CAPSA uvést údaje studentů do tohoto dokumentu: http://bit.ly/KAE-RVT
|
Obsah
|
Termíny prezenční výuky v ZS 2020: 22. 9., 6. 10., 1. 12., 15. 12.
Charakteristika virtuálních týmů (VT), důvody a význam vytváření VT.
Specifika VT ve srovnání s tradičními týmy.
Požadavky na osobnostní charakteristiky členů VT. Požadavky na osobnostní charakteristiky a specifické kompetence vedoucích VT.
Způsoby výběru členů VT.
Specifika vedení/řízení VT.
Specifika komunikace ve virtuálním prostředí a zásady efektivní komunikace, absence neverbální komunikace ve virtuálním prostředí.
Skupinová dynamika VT a metody pro rozvoj. Efektivní užití kolaborativních technik ve VT.
Metody hodnocení členů VT.
Interkulturní aspekty řízení VT.
Virtuální tržiště práce, vytváření swarms (týmy pracovníků sestavené za účelem řešení krátkodobého projektu, po vyřešení projektu je tým rozpuštěn).
Prostředí/rozhraní vhodná pro práci VT.
Patologické jevy. Závislosti - workoholismus, technofilie.
Time management ve virtuálním prostředí.
Praktický nácvik týmové virtuální spolupráce, prezentace výsledků.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Zofi Yael S. A Manager's Guide to Virtual Teams, 2011..
-
Základní:
Lema, Chris. Building & Managing Virtual Teams: Five ways to Create a High Performance Culture for Remote Workers, 2012..
-
Základní:
Kubátová, J., Seitlová, K. (2015). Řízení virtuálních týmů. Olomouc.
-
Základní:
Lepsinger, Richard, De Rosa, Darleen. Virtual Team Success: A Practical Guide for Working and Leading from a Distance, 2010..
-
Rozšiřující:
Ellis, J.B. - Luther,K., - Bessiere,K. - Kellogg, W.A. Games for Virtual Team Building. Prezentováno na ACM DIS 2008: The Conference on Designing Interactive Systems. Cape Town 25.2. - 27.2.2008, http://jellis.org/work/jbe-dis2008.pdf..
-
Rozšiřující:
Seriosity. Virtual Worlds, Real Leaders. Online games put the future of business leadership on display. http://domino.research.ibm.com/comm/www_innovate.nsf/images/gio-gaming/$FILE/ibm_gio_gaming_report.pdf..
-
Rozšiřující:
Suchan, J. - Hayzak, G. The communication characteristics of virtual teams: A case study. IEEE Transactions on Professional Communication, 44(3), s. 174-186..
-
Doporučená:
Journal of Virtual Worlds Research. Journal of Virtual Worlds Research..
-
Doporučená:
Virtual Wiki. Virtual Wiki.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
25
|
Semestrální práce
|
25
|
Domácí příprava na výuku
|
25
|
Celkem
|
75
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Znalosti z managementu a řízení lidských zdrojů mohou usnadnit pochopení předmětu, ale nejsou podmínkou. Vstupní podmínkou je schopnost samostatně pracovat s informačními a komunikačními technologiemi (ICT).
|
Získané způsobilosti |
Odborné znalosti: Student se orientuje v trendech vývoje práce a spolupráce znalostních pracovníků, umí vysvětlit principy a zásady komunikace a spolupráce ve virtuálním prostředí, umí popsat principy vedení virtuálních týmů, umí popsat základní teorii týmové práce a její modifikace ve virtuálním prostředí. Odborné dovednosti: Student umí využívat virtuální tržiště práce, dokáže spolupracovat a komunikovat ve virtuálních pracovních týmech, je schopen eliminovat rizikové chování ve virtuálním prostředí, umí nalézt a získat pracovní uplatnění ve virtuálním prostředí. Obecné způsobilosti: Student je způsobilý navazovat pracovní kontakty ve virtuálním prostředí, tyto kontakty udržovat a rozšiřovat ve prospěch vlastí profesní uplatnitelnosti a rozvoje.
|
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Systematické pozorování studenta
- Anamnestická metoda
|
|
|
|