|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
EKO / SVR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
EKO
/
SVR
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Syst. botanika pro ekol. - vyšší rostl.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Systematická botanika pro ekology - vyšší rostliny
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
39 / 50
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je seznámení se základními řády vyšších rostlin, jejich význačnými zástupci, vývojovými vztahy a rozšířením na Zemi v ekologických souvislostech.
|
Požadavky na studenta
|
Písemný test + ústní zkouška a předložení vlastního herbáře o rozsahu 50 položek. Účast na cvičení min. 80%
|
Obsah
|
Úvod (Základní pojmy a jejich vymezení: systematická botanika, klasifikace a její typy; klasifikační systémy; jednotky a taxony; systém evoluční a přirozený; druhy a populace, speciace, společné znaky vyšších rostlin, rozmnožování, rodozměna, fylogeneze VR)
Marchantiophyta (Metzgeriales, Jungermanniales, Marchantiales, Ricciales)
Anthocerotophyta (Anthocerotales)
Bryophyta (Takakiopsida, Sphagnopsida, Andreaeopsida, Polytrichopsida, Bryopsida)
Lycopodiophyta (Lycopodiales, Selaginellales, Isoëtales)
Monilophyta (Psilotales, Ophioglossales, Equisetales, Marattiales, Osmundales, Hymenophyllales, Gleicheniales, Schizaeales, Salviniales, Cyatheales, Polypodiales)
Pinophyta (Cycadopsida, Ginkgoopsida, Pinopsida, Gnetopsida)
Magnoliophyta-Magnoliopsida (Amborellales, Nymphaeales, Austrobaileyales, Chloranthales, Magnoliales, Laurales, Canellales, Piperales)
Magnoliophyta-Liliopsida (Acorales, Alismatales, Dioscoreales, Pandanales, Liliales, Asparagales, Arecales, Poales, Commelinales, Zingiberales)
Magnoliophyta-Rosopsida (Ranunculales, Proteales, Saxifragales, Malpighiales, Rosales, Fabales, Cucurbitales, Fagales, Myrtales, Sapindales, Malvales, Brassicales, Santalales, Caryophyllales, Ericales, Gentianales, Lamiales, Solanales, Boraginales, Asterales, Apiales)
Ukázky význačných zástupců jednotlivých skupin a jejich znaků na živém a herbářovém materiálu, práce s obrazovou, určovací a chorologickou literaturou vztahující se převážně ke středoevropské květeně.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Stevens P. F. et al. (2014). ANGIOSPERM PHYLOGENY WEBSITE. St. Louis, MO.
-
Doporučená:
Štěpánková, J. ed. Květena České republiky, 1.-8. díl, 1998-2010. Praha.
-
Doporučená:
Christenhusz, M. J. M., Fay, M. F, Chase, M. W. (2017). Plants of the World: An Illustrated Encyclopedia of Vascular Plants. RBG Kew, London.
-
Doporučená:
Mártonfi, P. (2003). Systematika cievnatých rastlín. Košice: Univerzita P.J. Šafárika.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Znalosti rostlinné morfologie a anatomie. Znalosti základních principů klasifikace organismů. |
Získané způsobilosti |
Znalost základních systematických skupin vyšších rostlin, jejich význačných zástupců a jejich vývojových vztahů a rozšíření na Zemi. Schopnost samostatně klasifikovat význačné zástupce světové a zejména středoevropské flóry do systematických skupin. Uplatnění těchto znalostí v ekologických souvislostech. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Pozorování
- Demonstrace
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
|
|
|
|