Bakalářská práce je zaměřena na české zoologické zahrady. První část je věnována historii. Druhá část obsahuje informace o mezinárodních organizacích a třetí část popisuje jednotlivé zoologické zahrady a jejich výukové programy pro školy.
Anotace v angličtině
Bachalor´s thesis is focused on Czech zoological gardens. First part of the thesis is devote to history of zoological gardens. Second part contains information about international organizationand and last one describes several zoological gardens and its educational programs for schools.
Klíčová slova
zoologická zahrada, mezinárodní organizace, výukový program a akce, ochrana druhů, pavilony
Klíčová slova v angličtině
zoological garden, international organization, educational program and action, species conservation, pavilon
Rozsah průvodní práce
63 s. (65 166 znaků), 0 s.příl
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na české zoologické zahrady. První část je věnována historii. Druhá část obsahuje informace o mezinárodních organizacích a třetí část popisuje jednotlivé zoologické zahrady a jejich výukové programy pro školy.
Anotace v angličtině
Bachalor´s thesis is focused on Czech zoological gardens. First part of the thesis is devote to history of zoological gardens. Second part contains information about international organizationand and last one describes several zoological gardens and its educational programs for schools.
Klíčová slova
zoologická zahrada, mezinárodní organizace, výukový program a akce, ochrana druhů, pavilony
Klíčová slova v angličtině
zoological garden, international organization, educational program and action, species conservation, pavilon
Zásady pro vypracování
V první části bakalářské práce studentka zpracuje otázku přínosu zoologických zahrad v Evropě k ochraně biodiverzity volně žijících živočichů ?ex situ? v rámci Světové strategie ochranářské práce zoo a akvárií (WAZA, 2005). V druhé části bakalářské práce pak studentka
zhodnotí aktuální stav environmentálního vzdělávání v zoologických zahradách České republiky se zaměřením na žáky 2. stupně základních škol.
Zásady pro vypracování
V první části bakalářské práce studentka zpracuje otázku přínosu zoologických zahrad v Evropě k ochraně biodiverzity volně žijících živočichů ?ex situ? v rámci Světové strategie ochranářské práce zoo a akvárií (WAZA, 2005). V druhé části bakalářské práce pak studentka
zhodnotí aktuální stav environmentálního vzdělávání v zoologických zahradách České republiky se zaměřením na žáky 2. stupně základních škol.
Seznam doporučené literatury
FOKTM., 2008: Zoologické zahrady ČR a okolních zemí. Praha: Academia.
JIROUŠEK V.T. a kol., 2005: Analýza stavu EVVO v zoologických zahradách ČR. Praha: Unie českých a slovenských zoo.
KOŘÍNEK M., 2006: Zoologická zahrada v Olomouci. Olomouc.
PRIMACK R.B. 2000: A Primer of Conservation Biology. Sunderland: Sinauer Associates: 349.
VESELOVSKÝ, Z. 2008: Etologie: Biologie chování zvířat. 1.vyd. Praha: Nakladatelství Academia.
WAZA, 2005: Budoucnost ohrožených druhů zvířat. Český překlad. Bern: Světová asociace zoo a akvárií.
www.waza.org
www.eaza.net
www.zoo.cz
Seznam doporučené literatury
FOKTM., 2008: Zoologické zahrady ČR a okolních zemí. Praha: Academia.
JIROUŠEK V.T. a kol., 2005: Analýza stavu EVVO v zoologických zahradách ČR. Praha: Unie českých a slovenských zoo.
KOŘÍNEK M., 2006: Zoologická zahrada v Olomouci. Olomouc.
PRIMACK R.B. 2000: A Primer of Conservation Biology. Sunderland: Sinauer Associates: 349.
VESELOVSKÝ, Z. 2008: Etologie: Biologie chování zvířat. 1.vyd. Praha: Nakladatelství Academia.
WAZA, 2005: Budoucnost ohrožených druhů zvířat. Český překlad. Bern: Světová asociace zoo a akvárií.
www.waza.org
www.eaza.net
www.zoo.cz