Bakalářská práce pojednává o významu současné mateřské školy a rodiny při přípravě dětí na školu, charakterizuje vývojové zvláštnosti dítěte předškolního věku a vymezuje pojmy školní zralost a školní připravenost. V empirické části zjišťuje názory rodičů na mateřskou školu jako vzdělávací instituci a na zavedení posledního povinného ročníku mateřské školy před vstupem do školy
Anotace v angličtině
This Bachelor?s thesis focuses on the importance of contemporary nursery school and family for the child?s preparation for school attendance, characterizes the developmental particularities of pre-school age children and defines the terms school maturity and school readiness. The empirical part aims at finding out the parents? opinions on the nursery school as an educational institution and on the introduction of the final compulsory year of nursery school before entering school.
Klíčová slova
Dítě, mateřská škola, základní škola, vzdělávání, celoživotní učení, vzdělávací program, vývoj, výchova, školní zralost, rodina
Klíčová slova v angličtině
Child, nursery school, elementary school, education, lifelong learning, educational programme, development, upbringing, school maturity, family
Rozsah průvodní práce
68 s.(85 899 znaků), 20 s. př.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o významu současné mateřské školy a rodiny při přípravě dětí na školu, charakterizuje vývojové zvláštnosti dítěte předškolního věku a vymezuje pojmy školní zralost a školní připravenost. V empirické části zjišťuje názory rodičů na mateřskou školu jako vzdělávací instituci a na zavedení posledního povinného ročníku mateřské školy před vstupem do školy
Anotace v angličtině
This Bachelor?s thesis focuses on the importance of contemporary nursery school and family for the child?s preparation for school attendance, characterizes the developmental particularities of pre-school age children and defines the terms school maturity and school readiness. The empirical part aims at finding out the parents? opinions on the nursery school as an educational institution and on the introduction of the final compulsory year of nursery school before entering school.
Klíčová slova
Dítě, mateřská škola, základní škola, vzdělávání, celoživotní učení, vzdělávací program, vývoj, výchova, školní zralost, rodina
Klíčová slova v angličtině
Child, nursery school, elementary school, education, lifelong learning, educational programme, development, upbringing, school maturity, family
Zásady pro vypracování
1. Studium pramenů a literatury
2. Vývojové charakteristiky předškolního dítěte
Rozvoj somatické komponenty, kognitivní složky, emocionální a sociální rozvoj
3. Vymezení pojmů - školní zralost, připravenost, úspěšnost
4.Příprava na školu v pojetí současné MŠ - RVP PV
5. Příprava na školu a rodina
6. Zápis do školy
7. Legislativní rámec
8.Základní varianty dítěte nedostatečně připraveného pro školu
9. Pedagogicko - psychologická intervence před vstupem do školy
10. Dotazník pro rodiče - průzkum
Zásady pro vypracování
1. Studium pramenů a literatury
2. Vývojové charakteristiky předškolního dítěte
Rozvoj somatické komponenty, kognitivní složky, emocionální a sociální rozvoj
3. Vymezení pojmů - školní zralost, připravenost, úspěšnost
4.Příprava na školu v pojetí současné MŠ - RVP PV
5. Příprava na školu a rodina
6. Zápis do školy
7. Legislativní rámec
8.Základní varianty dítěte nedostatečně připraveného pro školu
9. Pedagogicko - psychologická intervence před vstupem do školy
10. Dotazník pro rodiče - průzkum
Seznam doporučené literatury
Kolláriková - Pupala: Předškolní a primární pedagogika
J.Kropáčková: Budeme mít prvňáčka
Z.Třesohlavá: Dřív než půjde do školy
A.Bacus: Vaše dítě ve věku od 3 do 6 let
Klindová - Rybáková: Vývojová psychologie
Helus: Dítě v osobnostním pojetí
Z.Matějček: Rodiče a děti
Dobrý start do školy - nakl. Portál 2004
Kresba jako nástroj popznání dítěte - Portál 2001
O.Zelinková : Pedagogická diagnostika a individuální vzděl program
Seznam doporučené literatury
Kolláriková - Pupala: Předškolní a primární pedagogika
J.Kropáčková: Budeme mít prvňáčka
Z.Třesohlavá: Dřív než půjde do školy
A.Bacus: Vaše dítě ve věku od 3 do 6 let
Klindová - Rybáková: Vývojová psychologie
Helus: Dítě v osobnostním pojetí
Z.Matějček: Rodiče a děti
Dobrý start do školy - nakl. Portál 2004
Kresba jako nástroj popznání dítěte - Portál 2001
O.Zelinková : Pedagogická diagnostika a individuální vzděl program