Diplomová práce je zaměřena na zmírněním poruch chování. Věnuje se středisku výchovné péče, jejímu klientovi, poruchám chování a také spolupráci mezi jednotlivým subjekty (rodina, škola, odbor sociálně právní ochrany dětí). Zjišťování zda má vliv práce ve střediscích výchovné péče na zmírnění poruch chování byl realizován ve střediscích na Moravě.
Anotace v angličtině
The focus of this diploma thesis is the alleviation of behavioural disorder. It deals with the educational facility, its client, behavioural disorder and the cooperation among the individual subjects (family, school, department of social and legal children protection). The research dealing with the influence of work on alleviation of behavioural disorder was realized in educational facilities in Moravia.
Klíčová slova
Klient, rodina, středisko výchovné péče, porucha chování, odbor sociálně právní ochrany dětí
Klíčová slova v angličtině
client, family, educational facility, behavioural disorder, department of social and legal children protection
Rozsah průvodní práce
76 s., 20 s. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na zmírněním poruch chování. Věnuje se středisku výchovné péče, jejímu klientovi, poruchám chování a také spolupráci mezi jednotlivým subjekty (rodina, škola, odbor sociálně právní ochrany dětí). Zjišťování zda má vliv práce ve střediscích výchovné péče na zmírnění poruch chování byl realizován ve střediscích na Moravě.
Anotace v angličtině
The focus of this diploma thesis is the alleviation of behavioural disorder. It deals with the educational facility, its client, behavioural disorder and the cooperation among the individual subjects (family, school, department of social and legal children protection). The research dealing with the influence of work on alleviation of behavioural disorder was realized in educational facilities in Moravia.
Klíčová slova
Klient, rodina, středisko výchovné péče, porucha chování, odbor sociálně právní ochrany dětí
Klíčová slova v angličtině
client, family, educational facility, behavioural disorder, department of social and legal children protection
Zásady pro vypracování
1) Úvod
2) Odborná terminologie
3) Postavení SVP ve výchovně vzdělávacím systému
3.1. poslání- úloha DDÚ
3.2. legislativa
4) Klient
4.1. psychický vývoj dítěte
4.2. rodina
4.3. škola
4.4. poruchy chování
5) Terapeutický proces v SVP
5.1. individuální
5.2. skupinový
6) Praktická část
6.1. statistická analýza dat 2006-2009
6.2. dotazník pro pracovníky SVP - sekundární prevence
6.3. vyhodnocení
Závěr
Přílohy
Bibliografie
Zásady pro vypracování
1) Úvod
2) Odborná terminologie
3) Postavení SVP ve výchovně vzdělávacím systému
3.1. poslání- úloha DDÚ
3.2. legislativa
4) Klient
4.1. psychický vývoj dítěte
4.2. rodina
4.3. škola
4.4. poruchy chování
5) Terapeutický proces v SVP
5.1. individuální
5.2. skupinový
6) Praktická část
6.1. statistická analýza dat 2006-2009
6.2. dotazník pro pracovníky SVP - sekundární prevence
6.3. vyhodnocení
Závěr
Přílohy
Bibliografie
Seznam doporučené literatury
KOUKOLÍK, F. Vzpoura deprivantů : nestvůry, nástroje, obrana. Praha : Galén, c2006.
KŘÍŽ, J. Duševní poruchy a poruchy chování u dětí a mladistvých. V Českých Budějovicích: Jihočeská univerzita, Zdravotně sociální fakulta, 2004
VOCILKA, M. Náplň činnosti středisek výchovné péče pro děti a mládež. Praha: Tech-Market, 1996.
VOJTOVÁ, V. Kapitoly z etopedie I. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2008.
Metodický pokyn k organizaci činnosti středisek výchovné péče pro děti a mládež
a stanovení výše úhrady za stravování a ubytování podle §16 odst.3 zákona č.
109/2002Sb.
Vyhláška 458/2005 SB, kterou se upravují podrobnosti o organizaci výchovně vzdělávací
péče ve střediscích výchovné péče
Seznam doporučené literatury
KOUKOLÍK, F. Vzpoura deprivantů : nestvůry, nástroje, obrana. Praha : Galén, c2006.
KŘÍŽ, J. Duševní poruchy a poruchy chování u dětí a mladistvých. V Českých Budějovicích: Jihočeská univerzita, Zdravotně sociální fakulta, 2004
VOCILKA, M. Náplň činnosti středisek výchovné péče pro děti a mládež. Praha: Tech-Market, 1996.
VOJTOVÁ, V. Kapitoly z etopedie I. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2008.
Metodický pokyn k organizaci činnosti středisek výchovné péče pro děti a mládež
a stanovení výše úhrady za stravování a ubytování podle §16 odst.3 zákona č.
109/2002Sb.
Vyhláška 458/2005 SB, kterou se upravují podrobnosti o organizaci výchovně vzdělávací
péče ve střediscích výchovné péče