Diplomová práce pojednává o možnostech a způsobech využití literárních textů ve výuce na 1. stupni základních škol a o uplatnění mezipředmětových vztahů, které žákům umožňuje vnímat učivo komplexně. V teoretické části se diplomová práce zabývá literaturou pro děti a mládež, Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, vyučovacími metodami a projektovým vyučováním. Praktická část pak obsahuje náměty a projekty, které kladou důraz především na rozvoj tvořivosti, komunikativnosti, aktivnosti, schopnosti spolupráce a integraci vědomostí a dovedností z různých oblastí.
Anotace v angličtině
The thesis deals with ways and means of exploiting literary texts at primary school and using interactions across subjects that enables pupils to perceive curriculum globally. The theoretical part deals with children´s and juvenils´s literature, Framework Education Programme for Basic Education, teaching methods and project teaching. The practical part includes the subject matter (themes) and projects that emphasis on the development of pupil´s creativity, communicative skills, activity, the ability to co-operate and integration knowledge and skills from different areas.
Klíčová slova
mladší školní věk, integrativní vzdělávání, projektový výuka, Rámcový vzdělávací program, mezipředmětové vztahy, literární texty
Klíčová slova v angličtině
younger school age, integrative learning, project teaching, Framework Education Programme for Basic Education, interactions across subjects, literary texts
Rozsah průvodní práce
96 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o možnostech a způsobech využití literárních textů ve výuce na 1. stupni základních škol a o uplatnění mezipředmětových vztahů, které žákům umožňuje vnímat učivo komplexně. V teoretické části se diplomová práce zabývá literaturou pro děti a mládež, Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, vyučovacími metodami a projektovým vyučováním. Praktická část pak obsahuje náměty a projekty, které kladou důraz především na rozvoj tvořivosti, komunikativnosti, aktivnosti, schopnosti spolupráce a integraci vědomostí a dovedností z různých oblastí.
Anotace v angličtině
The thesis deals with ways and means of exploiting literary texts at primary school and using interactions across subjects that enables pupils to perceive curriculum globally. The theoretical part deals with children´s and juvenils´s literature, Framework Education Programme for Basic Education, teaching methods and project teaching. The practical part includes the subject matter (themes) and projects that emphasis on the development of pupil´s creativity, communicative skills, activity, the ability to co-operate and integration knowledge and skills from different areas.
Klíčová slova
mladší školní věk, integrativní vzdělávání, projektový výuka, Rámcový vzdělávací program, mezipředmětové vztahy, literární texty
Klíčová slova v angličtině
younger school age, integrative learning, project teaching, Framework Education Programme for Basic Education, interactions across subjects, literary texts
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury k tématu.
Zpracování teoretické části práce.
Výběr vhodných literárních textů.
Úkoly pro práci s liter. texty (pracovní listy, projekty).
Zpracování praktické části.
Závěr.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury k tématu.
Zpracování teoretické části práce.
Výběr vhodných literárních textů.
Úkoly pro práci s liter. texty (pracovní listy, projekty).
Zpracování praktické části.
Závěr.
Seznam doporučené literatury
TOMAN, J. Vybrané kapitoly z dětské literatury. České Budějovice: PdF JU, 1992.
MARTINKOVÁ, V. Teorie literatury netradičně. Praha: Trizonia, 1995.
KOŠŤÁK, J. Hrátky s literaturou. Olomouc: Votobia, 1999.
Seznam doporučené literatury
TOMAN, J. Vybrané kapitoly z dětské literatury. České Budějovice: PdF JU, 1992.
MARTINKOVÁ, V. Teorie literatury netradičně. Praha: Trizonia, 1995.
KOŠŤÁK, J. Hrátky s literaturou. Olomouc: Votobia, 1999.