- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
Kolik pohádek znáš, tolikrát jsi dítětem
(Průzkum znalosti českých lidových pohádek u žáků prvních tříd ZŠ)
Hlavní téma v angličtině
How many fairy tales you know so many times you are a child (Research of knowledge of Czech literary fairy tales for pupils at the first grade of basic school)
Název dle studenta
Kolik pohádek znáš, tolikrát jsi dítětem (Průzkum znalosti české literární pohádky u žáků prvních tříd ZŠ)
Diplomová práce se zabývá průzkumem znalosti české literární pohádky a oblíbeností knihy u žáků prvních tříd ZŠ. Teoretická část je rozdělena na čtyři kapitoly. První kapitola se věnuje teorii pohádek, druhá kapitola je zaměřená na autory zkoumaných literárních textů, jejich život, přínos a obsah příběhů. Třetí kapitola vysvětluje význam pohádky pro život, čtvrtá ji zařazuje do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V praktické části je pomocí dotazníkové metody zkoumána znalost daných pohádek a popularita knihy jako nástroje k trávení volného času žáků prvních tříd ZŠ.
Anotace v angličtině
Graduation theses deals with Research of knowledge of Czech literary fairy tales and popularity of books for pupils at the first grade of basic school. The theoretical part is divided into four chapters. The first chapter attends to a fairy tales theory, the second chapter focuses on the authors of surveyed literary texts, their lives, contribution and content of stories. The third chapter explains the importance of fairy tales to life, the fourth includes it into the Framework Education Programme for Basic Education. In the practical part knowledge of the books and stories popularity is examined using a questionnaire method as a tool for leisure and first grade elementary school pupils.
Klíčová slova
pohádka, literární pohádka, teorie pohádky, autor pohádky, význam pohádky, oblíbenost knihy, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, klíčové kompetence, výzkumné šetření, výzkumná metoda, dotazník, výzkumný vzorek
Klíčová slova v angličtině
fairy tale, literary fairy tale, theory of fairy tale, fairy tale writer, relevance of fairy tale, popular books, Framework Education Programme for Basic Education, key competences, research investigation, research method, questionnaire, research sample
Rozsah průvodní práce
94 s. (138 532 znaků), 15 obr.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá průzkumem znalosti české literární pohádky a oblíbeností knihy u žáků prvních tříd ZŠ. Teoretická část je rozdělena na čtyři kapitoly. První kapitola se věnuje teorii pohádek, druhá kapitola je zaměřená na autory zkoumaných literárních textů, jejich život, přínos a obsah příběhů. Třetí kapitola vysvětluje význam pohádky pro život, čtvrtá ji zařazuje do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V praktické části je pomocí dotazníkové metody zkoumána znalost daných pohádek a popularita knihy jako nástroje k trávení volného času žáků prvních tříd ZŠ.
Anotace v angličtině
Graduation theses deals with Research of knowledge of Czech literary fairy tales and popularity of books for pupils at the first grade of basic school. The theoretical part is divided into four chapters. The first chapter attends to a fairy tales theory, the second chapter focuses on the authors of surveyed literary texts, their lives, contribution and content of stories. The third chapter explains the importance of fairy tales to life, the fourth includes it into the Framework Education Programme for Basic Education. In the practical part knowledge of the books and stories popularity is examined using a questionnaire method as a tool for leisure and first grade elementary school pupils.
Klíčová slova
pohádka, literární pohádka, teorie pohádky, autor pohádky, význam pohádky, oblíbenost knihy, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, klíčové kompetence, výzkumné šetření, výzkumná metoda, dotazník, výzkumný vzorek
Klíčová slova v angličtině
fairy tale, literary fairy tale, theory of fairy tale, fairy tale writer, relevance of fairy tale, popular books, Framework Education Programme for Basic Education, key competences, research investigation, research method, questionnaire, research sample
Zásady pro vypracování
1. Prostudování odborné literatury.
2. Vypracování teoretické části a hlavních záměrů a cílů práce.
3. Provedení průzkumu na ZŠ a vyhodnocení.
4. Vymezení poznatků do praxe.
Zásady pro vypracování
1. Prostudování odborné literatury.
2. Vypracování teoretické části a hlavních záměrů a cílů práce.
3. Provedení průzkumu na ZŠ a vyhodnocení.
4. Vymezení poznatků do praxe.
Seznam doporučené literatury
HOLOUŠOVÁ, D.; KROBOTOVÁ, M. Diplomové a závěrečné práce. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0458-3.
HRUBÍN, F. Dvakrát sedm pohádek. Praha: Abatros, 2007. 52 s. ISBN 80-00-01879-9
HRUBÍN, F. Špalíček veršů a pohádek. Praha: Albatros, 2006. 292 s. ISBN 80-00-01652-4
RICHTER, L. Co je co v pohádce. Praha: Dobré divadlo dětem, 2004.54 s. ISBN 80-902975-3-6
SIROVÁTKA, O. Česká pohádka a pověst v lidové tradici a dětské literatuře. Brno: Ústav pro etnografii a folkloristiku AV ČR, 1998, 183 s. ISBN 80-85010-06-2
TILLE, V. O lidových pohádkách. Praha: SNDK, 1966. 47. s
Seznam doporučené literatury
HOLOUŠOVÁ, D.; KROBOTOVÁ, M. Diplomové a závěrečné práce. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0458-3.
HRUBÍN, F. Dvakrát sedm pohádek. Praha: Abatros, 2007. 52 s. ISBN 80-00-01879-9
HRUBÍN, F. Špalíček veršů a pohádek. Praha: Albatros, 2006. 292 s. ISBN 80-00-01652-4
RICHTER, L. Co je co v pohádce. Praha: Dobré divadlo dětem, 2004.54 s. ISBN 80-902975-3-6
SIROVÁTKA, O. Česká pohádka a pověst v lidové tradici a dětské literatuře. Brno: Ústav pro etnografii a folkloristiku AV ČR, 1998, 183 s. ISBN 80-85010-06-2
TILLE, V. O lidových pohádkách. Praha: SNDK, 1966. 47. s