Diplomová práce pojednává o vlivu americké angličtiny na výuku anglického jazyka v českém školství. Práce se zabývá různými aspekty anglického jazyka, především se však věnuje americké angličtině a poukazuje na důvody, proč se americká angličtina více zařazuje do výuky v České republice. Praktická část zahrnuje výsledky a analýzu dotazníku, který zkoumá znalosti a vědomosti studentů o rozdílech mezi britskou a americkou angličtinou a o postojích studentů k americké angličtině.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the influence of American English on EFL classes in the Czech educational system. The project discusses different aspects of the English language; however, it is mainly devoted to American English and points out the reasons why American variety is incorporated into EFL classes in the Czech Republic. The practical part involves results and analysis of students? knowledge and awareness about the differences between British and American English and their attitudes towards American English.
British English, American English, grammar, spelling, vocabulary, mass media, the Internet, globalization
Rozsah průvodní práce
78 s., 4 s. příloh
Jazyk
AN
Anotace
Diplomová práce pojednává o vlivu americké angličtiny na výuku anglického jazyka v českém školství. Práce se zabývá různými aspekty anglického jazyka, především se však věnuje americké angličtině a poukazuje na důvody, proč se americká angličtina více zařazuje do výuky v České republice. Praktická část zahrnuje výsledky a analýzu dotazníku, který zkoumá znalosti a vědomosti studentů o rozdílech mezi britskou a americkou angličtinou a o postojích studentů k americké angličtině.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the influence of American English on EFL classes in the Czech educational system. The project discusses different aspects of the English language; however, it is mainly devoted to American English and points out the reasons why American variety is incorporated into EFL classes in the Czech Republic. The practical part involves results and analysis of students? knowledge and awareness about the differences between British and American English and their attitudes towards American English.