Diplomová práce je zaměřena na práci se slovní zásobou ve výuce německého jazyka. Teoretická část je zaměřena na úlohu slovní zásoby v cizím jazyce, její postupné osvojování a možný výskyt chyb. Praktická část se soustředí na porovnání dvou učebnic německého jazyka a hodnotí jejich přiměřenost výuce němčiny jako druhého cizího jazyka podle Rámcového vzdělávacího programu zavedeného do českého vzdělávacího systému roku 2007. Součástí práce jsou také praktické podněty pro výuku slovní zásoby německého jazyka.
Anotace v angličtině
This diploma work is focused on work with the vocabulary in lessons of German language. The theoretic part is concentrated on the function of vocabulary in a foreign language, its gradual acquirement and on the possible occurrence of mistakes. The practical part is concentrated on comparing two course books of German language and evaluates their adequacy for German lessons as the second foreign language according to the General educational platform, which was introduced into Czech educational system in 2007. Some practical impulses for teaching German vocabulary are also included in this work.
Klíčová slova
slovní zásoba, výuka německého jazyka, Rámcový / Školský vzdělávací program, učebnice, cvičení na slovní zásobu
Klíčová slova v angličtině
vocabulary, German lessons, General / School educational platform, school book, exercises of vocabulary
Rozsah průvodní práce
75 s., 6 s. s obr. příloh.
Jazyk
NE
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na práci se slovní zásobou ve výuce německého jazyka. Teoretická část je zaměřena na úlohu slovní zásoby v cizím jazyce, její postupné osvojování a možný výskyt chyb. Praktická část se soustředí na porovnání dvou učebnic německého jazyka a hodnotí jejich přiměřenost výuce němčiny jako druhého cizího jazyka podle Rámcového vzdělávacího programu zavedeného do českého vzdělávacího systému roku 2007. Součástí práce jsou také praktické podněty pro výuku slovní zásoby německého jazyka.
Anotace v angličtině
This diploma work is focused on work with the vocabulary in lessons of German language. The theoretic part is concentrated on the function of vocabulary in a foreign language, its gradual acquirement and on the possible occurrence of mistakes. The practical part is concentrated on comparing two course books of German language and evaluates their adequacy for German lessons as the second foreign language according to the General educational platform, which was introduced into Czech educational system in 2007. Some practical impulses for teaching German vocabulary are also included in this work.
Klíčová slova
slovní zásoba, výuka německého jazyka, Rámcový / Školský vzdělávací program, učebnice, cvičení na slovní zásobu
Klíčová slova v angličtině
vocabulary, German lessons, General / School educational platform, school book, exercises of vocabulary