Diplomová práce je zaměřena na vyhledání frazeologizmů v časopise Annabelle, jejich následnou analýzu a zařazení do sémantických tříd dle Burgerovy klasifikace, přičemž jsou zmiňována různá úskalí. Dále zkoumá využití funkcí frazeologizmů, jak v běžném, tak v reklamním textu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on search for phraseological units in a magazine ''Annabelle‘‘ as well as their subsequent analysis and categorization into semantic classes according to Burger’s classification including various difficulties. It also deals with functions of phraseological units which are used not only in common text, but also in advertisements.
Idiom, classification, cliché, collocation, metaphor, phraseological unit, special classes, advertisement
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
NE
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na vyhledání frazeologizmů v časopise Annabelle, jejich následnou analýzu a zařazení do sémantických tříd dle Burgerovy klasifikace, přičemž jsou zmiňována různá úskalí. Dále zkoumá využití funkcí frazeologizmů, jak v běžném, tak v reklamním textu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on search for phraseological units in a magazine ''Annabelle‘‘ as well as their subsequent analysis and categorization into semantic classes according to Burger’s classification including various difficulties. It also deals with functions of phraseological units which are used not only in common text, but also in advertisements.