Cílem práce bude popsat, co to jsou moderní andragogické metody. Tyto metody pak budu následně popisovat a rozebírat je. Předpokládám, že tyto metody budou ve stylu E-learning, Blended, AI Learning a jiné. V rámci těchto metod budu vyzdvihovat jejich klady a zápory a příklady použití. Následně si vyberu vzdělávací organizace Olomouckého kraje, které tyto metody bude provozovat a tam také budu dělat empirickou část práce, kde tyto metody budu zkoumat, zjišťovat jejich četnost a na základě získaných dat srovnávat.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis will be to describe what modern andragogical methods are. I will then describe and analyse these methods. I assume that these methods will be in the style of E-learning, Blended, AI Learning and others. Within these methods I will highlight their pros and cons and examples of their use. Subsequently, I will choose educational organizations of the Olomouc region that will operate these methods and there I will also do the empirical part of the work, where I will examine these methods, determine their frequency and compare them based on the data obtained.
Klíčová slova
Vzdělávací metody, E-learning, Blended, AI learning, Implementace, Andragogika
Klíčová slova v angličtině
Educational methods, E-learning, Blended, AI learning, Implementation, Andragogy
Rozsah průvodní práce
60 s. (62927 znaků s mezerami)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce bude popsat, co to jsou moderní andragogické metody. Tyto metody pak budu následně popisovat a rozebírat je. Předpokládám, že tyto metody budou ve stylu E-learning, Blended, AI Learning a jiné. V rámci těchto metod budu vyzdvihovat jejich klady a zápory a příklady použití. Následně si vyberu vzdělávací organizace Olomouckého kraje, které tyto metody bude provozovat a tam také budu dělat empirickou část práce, kde tyto metody budu zkoumat, zjišťovat jejich četnost a na základě získaných dat srovnávat.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis will be to describe what modern andragogical methods are. I will then describe and analyse these methods. I assume that these methods will be in the style of E-learning, Blended, AI Learning and others. Within these methods I will highlight their pros and cons and examples of their use. Subsequently, I will choose educational organizations of the Olomouc region that will operate these methods and there I will also do the empirical part of the work, where I will examine these methods, determine their frequency and compare them based on the data obtained.
Klíčová slova
Vzdělávací metody, E-learning, Blended, AI learning, Implementace, Andragogika
Klíčová slova v angličtině
Educational methods, E-learning, Blended, AI learning, Implementation, Andragogy
Zásady pro vypracování
ZÁSADY PRO VYPRACOVÁNÍ:
Cíl práce: Cílem práce je identifikace používaných moderních andragogických metod v organizacích zaměřených na vzdělávání dospělých v Olomouckém kraji
Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): V práci se budu zabývat identifikací a popisem moderních vzdělávacích metod, jejichž využití budu následně zkoumat ve vybraných organizacích.
Výzkumné otázky: A)Jaké jsou moderní andragogické metody využívané ve vzdělávacích organizacích Ok? (Ok = Olomoucký kraj). V empirické části by proveden sběr dat z různých vzdělávacích organizací, následná analýza a interpretace za zjištěním možných doporučení pro dané organizace a následný náhled do budoucna.
Návrh Postupu řešení V první fázi výzkumu je nutné stanovit si oblast výzkumu, jež bude Olomoucký kraj, téma výzkumu bude výzkum moderních andragogických metod. Výzkumné otázky: A)Jaké metody vzdělávání můžeme čekat v daných andragogických institucích Olomouckého kraje? B)Jaká bude pravděpodobná dynamika a tempo integrace technologií do těchto institucí? C)Existuje vztah mezi andragogickými přístupy a úspěšností studentů v procesu vzdělávání? D)Jaké překážky mohou nastat v jednotlivých institucích při implementaci nových postupů? E)Jaké bývají časté nedostatky bývají typické pro tento sektor vzdělávání? Hypotézy: 1)Vzdělávací instituce v Olomouckém kraji budou pravděpodobně využívat kombinaci tradičních andragogických a moderních výukových metod. 2) Integrace technologií bude postupná a různorodá, s různým tempem a typy technologií zavedenými v jednotlivých institucích, kdy je pravděpodobné, že tyto inovace budou pozitivně zvyšovat efektivitu vzdělávacích procesů. 3)Při implementaci nových postupů se pravděpodobně mohou vyskytnout rozmanité překážky různých typů a forem. Operacionalizace hypotéz je vypracována v samotné práci. Stanovení výzkumného vzorku a příprava výzkumu: Celkově v Olomouckém kraji se nachází 645 vzdělávacích institucí registrovaných na mšmt. Mezi tyto instituce nicméně patří veškeré mateřské, střední školy a jiné zařízení pro vzdělávání dětí. Tato data jsou nalezena z portálu otevřených dat, kde lze nalézt rejstřík škol a školských zařízení. Tyto data z portálu otevřených dat jsem tedy vyfiltroval podle typu, kde jsem eliminoval veškeré instituce, které vzdělávaly děti. Z 645 Institucí nakonec po filtraci zbylo 14, z nichž 11 institucí jsou různá zařízení pro další vzdělávání, střediska volného času atd. a 3 vysoké školy. Bude využito Kvótového výběr, kdy základní kritérium je, "student studuje andragogickou instituci"Sběr dat: Sběr dat bude proveden pomocí metody dotazníku, kdy budou osloveni dospělí studenti andragogických institucí.Zpracování empirických dat: V této sekci proběhne kontrola nasbíraných dat, vyřazení možných neplatných formulářu, kodování otázek a jejich zpracování do grafů. Interpretace a praktická aplikace. Zde dojde ke kompletní interpretaci empirické části, vysvětlěn důvod výzkumu, současný stav věci, schválení/popření hypotéz, shrnutí výsledků a zhodnocení. Závěr. Shrnutí výsledků a zhodnocení.
Diskuze na Konec. V této sekci proberu možné doporučení pro instituce, a celkově bude provedena zpětná vazba v rámci práce a vůzkumu.
Harmonogram práce: pracovní verze osnovy práce textendash nejpozději do: 13.2.2024hotová práce k poslední konzultaci nejpozději do: 20.2.2024 odevzdání definitivní verze práce nejpozději do 1.3.2024(orientačně)
Zásady pro vypracování
ZÁSADY PRO VYPRACOVÁNÍ:
Cíl práce: Cílem práce je identifikace používaných moderních andragogických metod v organizacích zaměřených na vzdělávání dospělých v Olomouckém kraji
Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): V práci se budu zabývat identifikací a popisem moderních vzdělávacích metod, jejichž využití budu následně zkoumat ve vybraných organizacích.
Výzkumné otázky: A)Jaké jsou moderní andragogické metody využívané ve vzdělávacích organizacích Ok? (Ok = Olomoucký kraj). V empirické části by proveden sběr dat z různých vzdělávacích organizací, následná analýza a interpretace za zjištěním možných doporučení pro dané organizace a následný náhled do budoucna.
Návrh Postupu řešení V první fázi výzkumu je nutné stanovit si oblast výzkumu, jež bude Olomoucký kraj, téma výzkumu bude výzkum moderních andragogických metod. Výzkumné otázky: A)Jaké metody vzdělávání můžeme čekat v daných andragogických institucích Olomouckého kraje? B)Jaká bude pravděpodobná dynamika a tempo integrace technologií do těchto institucí? C)Existuje vztah mezi andragogickými přístupy a úspěšností studentů v procesu vzdělávání? D)Jaké překážky mohou nastat v jednotlivých institucích při implementaci nových postupů? E)Jaké bývají časté nedostatky bývají typické pro tento sektor vzdělávání? Hypotézy: 1)Vzdělávací instituce v Olomouckém kraji budou pravděpodobně využívat kombinaci tradičních andragogických a moderních výukových metod. 2) Integrace technologií bude postupná a různorodá, s různým tempem a typy technologií zavedenými v jednotlivých institucích, kdy je pravděpodobné, že tyto inovace budou pozitivně zvyšovat efektivitu vzdělávacích procesů. 3)Při implementaci nových postupů se pravděpodobně mohou vyskytnout rozmanité překážky různých typů a forem. Operacionalizace hypotéz je vypracována v samotné práci. Stanovení výzkumného vzorku a příprava výzkumu: Celkově v Olomouckém kraji se nachází 645 vzdělávacích institucí registrovaných na mšmt. Mezi tyto instituce nicméně patří veškeré mateřské, střední školy a jiné zařízení pro vzdělávání dětí. Tato data jsou nalezena z portálu otevřených dat, kde lze nalézt rejstřík škol a školských zařízení. Tyto data z portálu otevřených dat jsem tedy vyfiltroval podle typu, kde jsem eliminoval veškeré instituce, které vzdělávaly děti. Z 645 Institucí nakonec po filtraci zbylo 14, z nichž 11 institucí jsou různá zařízení pro další vzdělávání, střediska volného času atd. a 3 vysoké školy. Bude využito Kvótového výběr, kdy základní kritérium je, "student studuje andragogickou instituci"Sběr dat: Sběr dat bude proveden pomocí metody dotazníku, kdy budou osloveni dospělí studenti andragogických institucí.Zpracování empirických dat: V této sekci proběhne kontrola nasbíraných dat, vyřazení možných neplatných formulářu, kodování otázek a jejich zpracování do grafů. Interpretace a praktická aplikace. Zde dojde ke kompletní interpretaci empirické části, vysvětlěn důvod výzkumu, současný stav věci, schválení/popření hypotéz, shrnutí výsledků a zhodnocení. Závěr. Shrnutí výsledků a zhodnocení.
Diskuze na Konec. V této sekci proberu možné doporučení pro instituce, a celkově bude provedena zpětná vazba v rámci práce a vůzkumu.
Harmonogram práce: pracovní verze osnovy práce textendash nejpozději do: 13.2.2024hotová práce k poslední konzultaci nejpozději do: 20.2.2024 odevzdání definitivní verze práce nejpozději do 1.3.2024(orientačně)
Seznam doporučené literatury
Beneš, M. (2003). Andragogika – teoretické základy.
Knowles, M. (1973). The Adult Learner: The Definitive Classic in Adult Education and Human Resource Development.
Zounek, J., & Libor. (2016). E-learning – Učení (se) s digitálními technologiemi.
Miroslav Disman. (1992). Jak se vyrábí sociologická znalost.
Nový, L. (1989). Životní dráha jako sociologický problém.
Seznam doporučené literatury
Beneš, M. (2003). Andragogika – teoretické základy.
Knowles, M. (1973). The Adult Learner: The Definitive Classic in Adult Education and Human Resource Development.
Zounek, J., & Libor. (2016). E-learning – Učení (se) s digitálními technologiemi.
Miroslav Disman. (1992). Jak se vyrábí sociologická znalost.
Nový, L. (1989). Životní dráha jako sociologický problém.