Diplomová práce se zabývá potřebami a motivací učitelů základních škol pro výuku finanční gramotnosti. Cílem diplomové práce je analyzovat a posoudit potřeby a motivaci učitelů druhého stupně základních škol pro výuku finanční gramotnosti.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the needs and motivation of primary school teachers for teaching financial literacy. The aim of the thesis is to analyze and assess the needs and motivation of second grade elementary school teachers for teaching financial literacy.
Klíčová slova
Finanční gramotnost, finanční vzdělávání, učitel, potřeba, motivace
Klíčová slova v angličtině
Financial literacy, financial education, teacher, need, motivation
Rozsah průvodní práce
80 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá potřebami a motivací učitelů základních škol pro výuku finanční gramotnosti. Cílem diplomové práce je analyzovat a posoudit potřeby a motivaci učitelů druhého stupně základních škol pro výuku finanční gramotnosti.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the needs and motivation of primary school teachers for teaching financial literacy. The aim of the thesis is to analyze and assess the needs and motivation of second grade elementary school teachers for teaching financial literacy.
Klíčová slova
Finanční gramotnost, finanční vzdělávání, učitel, potřeba, motivace
Klíčová slova v angličtině
Financial literacy, financial education, teacher, need, motivation
Zásady pro vypracování
Studium literatury
Teoretické vymezení
Praktická část - dotazník, polostrukturované rozhovory
Realizace
Analýza
Vyvození závěru, návrhy a doporučení
Zásady pro vypracování
Studium literatury
Teoretické vymezení
Praktická část - dotazník, polostrukturované rozhovory
Realizace
Analýza
Vyvození závěru, návrhy a doporučení
Seznam doporučené literatury
HESOVÁ, Alena a Eva ZELENDOVÁ. Finanční gramotnost ve výuce: metodická příručka. Praha: NÚV, divize VÚP, 2011. ISBN 978-80-86856-74-2.
HOLEČEK, Václav. Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3704-1.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
KOCIÁNOVÁ, Helena. Finanční gramotnost v kostce aneb co Vás neměl kdo naučit. Olomouc: ANAG, 2012. ISBN 978-80-7263-767-6.
NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996. ISBN 80-200-0592-7.
ŠKVÁRA, Miroslav. Finanční gramotnost. Praha: M. Škvára, 2011. ISBN 978-80-904823-0-2.
Seznam doporučené literatury
HESOVÁ, Alena a Eva ZELENDOVÁ. Finanční gramotnost ve výuce: metodická příručka. Praha: NÚV, divize VÚP, 2011. ISBN 978-80-86856-74-2.
HOLEČEK, Václav. Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3704-1.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
KOCIÁNOVÁ, Helena. Finanční gramotnost v kostce aneb co Vás neměl kdo naučit. Olomouc: ANAG, 2012. ISBN 978-80-7263-767-6.