Diplomová práce se zabývá využitím didaktických her pro rozvoj kritického myšlení u žáků základních škol v rámci předmětu Výchova k občanství. V praktické části práce je popsána navržená vlastní didaktická hra rozvíjející kritické myšlení. Práce je určena pro učitele Výchovy k občanství.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the use of didactic games for the development of critical thinking in primary school pupils within the subject Education for Citizenship. The practical part of the thesis describes the proposed own didactic game developing critical thinking. The work is intended for teachers of Education for Citizenship.
Klíčová slova
didaktická hra, kritické myšlení, lidská práva, Výchova k občanství
Klíčová slova v angličtině
didactic game, critical thinking, human rights, Civics
Rozsah průvodní práce
69 s. (131 908 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá využitím didaktických her pro rozvoj kritického myšlení u žáků základních škol v rámci předmětu Výchova k občanství. V praktické části práce je popsána navržená vlastní didaktická hra rozvíjející kritické myšlení. Práce je určena pro učitele Výchovy k občanství.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the use of didactic games for the development of critical thinking in primary school pupils within the subject Education for Citizenship. The practical part of the thesis describes the proposed own didactic game developing critical thinking. The work is intended for teachers of Education for Citizenship.
Klíčová slova
didaktická hra, kritické myšlení, lidská práva, Výchova k občanství
Klíčová slova v angličtině
didactic game, critical thinking, human rights, Civics
Zásady pro vypracování
1. Volba tématu
2. Studium vstupní literatury
3. Stanovení hlavního cíle a dílčích cílů práce
4. Rešeršní činnost
5. Tvorba teoretické části
6. Realizace výzkumného šetření
7. Zpracování informací získaných šetřením
8. Průběžné konzultace s vedoucím práce
Zásady pro vypracování
1. Volba tématu
2. Studium vstupní literatury
3. Stanovení hlavního cíle a dílčích cílů práce
4. Rešeršní činnost
5. Tvorba teoretické části
6. Realizace výzkumného šetření
7. Zpracování informací získaných šetřením
8. Průběžné konzultace s vedoucím práce
Seznam doporučené literatury
BECKFORD, Avil. The Skills You Need To Succeed In 2020. [online]. 2018. Dostupný z: https://www.forbes.com/sites/ellevate/2018/08/06/the-skills-you-need-to--succeed-in-2020/. CICCHINO, M. I. (2015). Using Game-Based Learning to Foster Critical Thinking in Student Discourse. Interdisciplinary Journal of Problem-Based Learning, 9(2). Dostupné z: https://doi.org/10.7771/1541-5015.1481 GAZDA, Jan. Kritické myšlení : dovednost (nejen) pro 21. století /. Praha: Nakladatelství P3K, 2019. ISBN 978-80-87343-88-3. KOLEŇÁKOVÁ, Rebeka Štefánia, Simona BORISOVÁ a Lenka ŠUTOVCOVÁ. Activational Teaching methods as a tool for developing of critical thinking. AD ALTA: JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH [online]. 1. 12. 2020, 10(2), p181-187 [cit. 2023-10-16]. Dostupné z: https://web.s.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=ab9811cb-4f5a-4e29-8a16-84b6984c6a22%40redis STERNBERG, Robert J. a Diane F. HALPERN. Critical thinking in psychology. 2. vydání. Cambridge: Cambridge University Press, 2020. ISBN 978-1-108-73952-8. Studies in Critical Thinking. 2. vydání. Windsor, 2021. ISBN 978-0920233863. dostupné z: doi: 10.22329/wsia.08.2019 TELCOVÁ, Alena. Kritický pohled na kritické myšlení žáků na základní škole. Perpetuum vzdělávání bez hranic: Magazín o vzdělávání od SCIO [online]. 20. 10.2020 [cit. 2023-10-16]. Dostupné z: https://perpetuum.cz/2020/10/kriticky-pohled-na-kriticke-mysleni-zaku-na-zakladni-skole/
Seznam doporučené literatury
BECKFORD, Avil. The Skills You Need To Succeed In 2020. [online]. 2018. Dostupný z: https://www.forbes.com/sites/ellevate/2018/08/06/the-skills-you-need-to--succeed-in-2020/. CICCHINO, M. I. (2015). Using Game-Based Learning to Foster Critical Thinking in Student Discourse. Interdisciplinary Journal of Problem-Based Learning, 9(2). Dostupné z: https://doi.org/10.7771/1541-5015.1481 GAZDA, Jan. Kritické myšlení : dovednost (nejen) pro 21. století /. Praha: Nakladatelství P3K, 2019. ISBN 978-80-87343-88-3. KOLEŇÁKOVÁ, Rebeka Štefánia, Simona BORISOVÁ a Lenka ŠUTOVCOVÁ. Activational Teaching methods as a tool for developing of critical thinking. AD ALTA: JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH [online]. 1. 12. 2020, 10(2), p181-187 [cit. 2023-10-16]. Dostupné z: https://web.s.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=ab9811cb-4f5a-4e29-8a16-84b6984c6a22%40redis STERNBERG, Robert J. a Diane F. HALPERN. Critical thinking in psychology. 2. vydání. Cambridge: Cambridge University Press, 2020. ISBN 978-1-108-73952-8. Studies in Critical Thinking. 2. vydání. Windsor, 2021. ISBN 978-0920233863. dostupné z: doi: 10.22329/wsia.08.2019 TELCOVÁ, Alena. Kritický pohled na kritické myšlení žáků na základní škole. Perpetuum vzdělávání bez hranic: Magazín o vzdělávání od SCIO [online]. 20. 10.2020 [cit. 2023-10-16]. Dostupné z: https://perpetuum.cz/2020/10/kriticky-pohled-na-kriticke-mysleni-zaku-na-zakladni-skole/