Diplomová práce se zabývá analýzou workshopů 6. klíčové aktivity, tzn. hudebními workshopy pro pedagogické pracovníky zaštítěnými programem Slyšet jinak v rámci projektu Inkluzivní vzdělávání pro Olomoucký kraj. Práce je členěna do tří kapitol. První kapitola popisuje důvody vzniku projektu a seznamuje čtenáře s jeho obsahem šesti klíčových aktivit. Druhá kapitola analyzuje evaluační dotazníky účastníků, kde hodnotily workshopy 6. klíčové aktivity. Třetí kapitola se zabývá reflexemi praxe absolventů workshopů, které vznikali několik měsíců po jejich absolvování.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the analysis of workshops related to the 6 key activities, specifically music workshops for educational professionals under the auspices of the program "Hearing Differently" within the project "Inclusive Education for the Olomouc Region." The thesis is divided into three chapters. The first chapter describes the reasons behind the project's establishment and introduces readers to the content of the six key activities. The second chapter analyzes the evaluation questionnaires completed by participants, in which they assessed the workshops related to the 6 key activities. The third chapter examines the reflections of workshop graduates, who could use new informations during teaching. These reflections were collected several months after their completion.
Inclusive Education, Olomouc Region, Hearing differently, Analysis, Evaluation, Practice
Rozsah průvodní práce
66 s. (122 570 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá analýzou workshopů 6. klíčové aktivity, tzn. hudebními workshopy pro pedagogické pracovníky zaštítěnými programem Slyšet jinak v rámci projektu Inkluzivní vzdělávání pro Olomoucký kraj. Práce je členěna do tří kapitol. První kapitola popisuje důvody vzniku projektu a seznamuje čtenáře s jeho obsahem šesti klíčových aktivit. Druhá kapitola analyzuje evaluační dotazníky účastníků, kde hodnotily workshopy 6. klíčové aktivity. Třetí kapitola se zabývá reflexemi praxe absolventů workshopů, které vznikali několik měsíců po jejich absolvování.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the analysis of workshops related to the 6 key activities, specifically music workshops for educational professionals under the auspices of the program "Hearing Differently" within the project "Inclusive Education for the Olomouc Region." The thesis is divided into three chapters. The first chapter describes the reasons behind the project's establishment and introduces readers to the content of the six key activities. The second chapter analyzes the evaluation questionnaires completed by participants, in which they assessed the workshops related to the 6 key activities. The third chapter examines the reflections of workshop graduates, who could use new informations during teaching. These reflections were collected several months after their completion.
COUFALOVÁ, Gabriela – MEDEK, Ivo – SYNEK, Jaromír: Hudební nástroje jinak. Netradiční využití tradičních hudebních nástrojů a vytváření jednoduchých hudebních nástrojů. Brno: JAMU, 2013.
JANDOVÁ, Marie: Aplikace a reflexe principů projektu Slyšet jinak. Modelová výuka pro Cyrilometodějské gymnázium Brno. Brno, 2012. Magisterská diplomová práce. Masarykova univerzita. Vedoucí práce Marie Novotná. Dostupné z: .
KOPECKÝ, Jiří – SYNEK, Jaromír – ZOUHAR, Vít: Hudební hry jinak. Tvořivé hry a modelové projekty elementárního komponování. Brno: JAMU, 2014.
SYNEK, Jaromír: Elementární komponování a jeho význam v edukaci. Disertační práce, Katedra hudební výchovy, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, 2008.
SYNEK, Jaromír: Pedagogické aspekty projektu Slyšet jinak. In: Sborník celostátní konference hudební improvizace. Česká hudební rada/Divadelní ústav, Praha 2005, str. 9-12.
VŠETIČKOVÁ, Gabriela: Komponování jako součást hudební výchovy. In: Talent. 2010, roč. 12, s. 6-11. Dostupné i z: .
ZOUHAR, Vít – MEDEK, Ivo – SYNEK, Jaromír (eds.): Slyšet jinak ´03. Tvořivost a improvizace v hudební výchově na zvláštních školách.Brno: HF JAMU, Olomouc: PdF UP, 2004.
Seznam doporučené literatury
COUFALOVÁ, Gabriela – MEDEK, Ivo – SYNEK, Jaromír: Hudební nástroje jinak. Netradiční využití tradičních hudebních nástrojů a vytváření jednoduchých hudebních nástrojů. Brno: JAMU, 2013.
JANDOVÁ, Marie: Aplikace a reflexe principů projektu Slyšet jinak. Modelová výuka pro Cyrilometodějské gymnázium Brno. Brno, 2012. Magisterská diplomová práce. Masarykova univerzita. Vedoucí práce Marie Novotná. Dostupné z: .
KOPECKÝ, Jiří – SYNEK, Jaromír – ZOUHAR, Vít: Hudební hry jinak. Tvořivé hry a modelové projekty elementárního komponování. Brno: JAMU, 2014.
SYNEK, Jaromír: Elementární komponování a jeho význam v edukaci. Disertační práce, Katedra hudební výchovy, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, 2008.
SYNEK, Jaromír: Pedagogické aspekty projektu Slyšet jinak. In: Sborník celostátní konference hudební improvizace. Česká hudební rada/Divadelní ústav, Praha 2005, str. 9-12.
VŠETIČKOVÁ, Gabriela: Komponování jako součást hudební výchovy. In: Talent. 2010, roč. 12, s. 6-11. Dostupné i z: .
ZOUHAR, Vít – MEDEK, Ivo – SYNEK, Jaromír (eds.): Slyšet jinak ´03. Tvořivost a improvizace v hudební výchově na zvláštních školách.Brno: HF JAMU, Olomouc: PdF UP, 2004.