Informace o kvalifikační práci Obsah se sportovci na sociálních sítích jako nástroj marketingové komunikace společnosti Red Bull Česká republika, s.r.o.
Tato práce zkoumá využití obsahu se sportovci na sociálních médiích jako nástroj marketingové komunikace s důrazem na sociální média Instagram a TikTok. Práce představuje současné trendy v komunikaci na sociálních médiích. Těmi jsou influencer marketing, short-form video a branded content. Cílem práce je analyzovat obsah na sociálních médiích společnosti Red Bull Česká republika, s.r.o., zahrnující sportovce sponzorované touto společností. Záměrem je zjistit, kteří sportovci a jaký obsah má největší podíl na úspěšnosti. Výsledků bylo dosaženo za pomoci analýzy dat Red Bull profilů sociálních médií, obsahové analýzy nejúspěšnějších příspěvků a anketního šetření. Výsledky analýzy ukazují, že Red Bull sportovci mají pro marketing firmy značný přínos. Největší přínos měli Tomáš Slavík, Maxim Habanec a Erik Cais. Nejúspěšnějším obsahem byla krátká videa Instagram reels a Tiktok videa. Hlavními faktory úspěchu videí byly relevantnost, autenticita, lokálnost, wow efekt a jednoduchost sdělení. V závěru práce obsahuje doporučení, jak by mohla společnost Red Bull k obsahu se sportovci přistupovat v budoucnu.
Anotace v angličtině
This thesis explores the use of content featuring athletes on social media as a tool for marketing communication with an emphasis on the social media platforms Instagram and TikTok. The paper presents current trends in social media communication, namely influencer marketing, short-form video and branded content. The goal of the study is to analyze the social media content of Red Bull Czech Republic, Ltd., which includes athletes sponsored by the company. The intent is to identify which athletes and what type of content contribute most significantly to success. The findings were obtained through an analysis of Red Bull's social media profiles, a content analysis of the most successful posts, and a survey. The study found that Red Bull athletes significantly contribute to the company's marketing efforts. The most significant contributors were Tomáš Slavík, Maxim Habanec and Erik Cais. The most successful content consisted of short videos on Instagram Reels and TikTok. The main factors of video success were relevance, authenticity, local relevance, wow factor, and simplicity of the message. In conclusion, the thesis proposes recommendations for how Red Bull could approach content featuring athletes in the future.
Klíčová slova
Sociální média, obsahový marketing, sponzoring sportovců, Instagram, Tik Tok, Red Bull, krátkometrážní video
Klíčová slova v angličtině
Social media, content marketing, sponzoring of athletes, Instagram, TikTok, Red Bull, short-form video
Rozsah průvodní práce
103 s. (117 490)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce zkoumá využití obsahu se sportovci na sociálních médiích jako nástroj marketingové komunikace s důrazem na sociální média Instagram a TikTok. Práce představuje současné trendy v komunikaci na sociálních médiích. Těmi jsou influencer marketing, short-form video a branded content. Cílem práce je analyzovat obsah na sociálních médiích společnosti Red Bull Česká republika, s.r.o., zahrnující sportovce sponzorované touto společností. Záměrem je zjistit, kteří sportovci a jaký obsah má největší podíl na úspěšnosti. Výsledků bylo dosaženo za pomoci analýzy dat Red Bull profilů sociálních médií, obsahové analýzy nejúspěšnějších příspěvků a anketního šetření. Výsledky analýzy ukazují, že Red Bull sportovci mají pro marketing firmy značný přínos. Největší přínos měli Tomáš Slavík, Maxim Habanec a Erik Cais. Nejúspěšnějším obsahem byla krátká videa Instagram reels a Tiktok videa. Hlavními faktory úspěchu videí byly relevantnost, autenticita, lokálnost, wow efekt a jednoduchost sdělení. V závěru práce obsahuje doporučení, jak by mohla společnost Red Bull k obsahu se sportovci přistupovat v budoucnu.
Anotace v angličtině
This thesis explores the use of content featuring athletes on social media as a tool for marketing communication with an emphasis on the social media platforms Instagram and TikTok. The paper presents current trends in social media communication, namely influencer marketing, short-form video and branded content. The goal of the study is to analyze the social media content of Red Bull Czech Republic, Ltd., which includes athletes sponsored by the company. The intent is to identify which athletes and what type of content contribute most significantly to success. The findings were obtained through an analysis of Red Bull's social media profiles, a content analysis of the most successful posts, and a survey. The study found that Red Bull athletes significantly contribute to the company's marketing efforts. The most significant contributors were Tomáš Slavík, Maxim Habanec and Erik Cais. The most successful content consisted of short videos on Instagram Reels and TikTok. The main factors of video success were relevance, authenticity, local relevance, wow factor, and simplicity of the message. In conclusion, the thesis proposes recommendations for how Red Bull could approach content featuring athletes in the future.
Klíčová slova
Sociální média, obsahový marketing, sponzoring sportovců, Instagram, Tik Tok, Red Bull, krátkometrážní video
Klíčová slova v angličtině
Social media, content marketing, sponzoring of athletes, Instagram, TikTok, Red Bull, short-form video
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat obsah se sportovci na sociálních sítích společnosti Red Bull Česká Republika.
Dílčí cíle:
Zjistit, kteří sponzorovaní sportovci a jaký digitální obsah má největší podíl na dosahu.
Identifikovat klíčové faktory úspěchu u vybraných nejúspěšnějších příspěvků.
Zjistit, který obsah se sportovci nejvíce rezonuje u uživatelů sociálních sítí a porovnat zjištění s ostatním obsahem.
Navrhnout doporučení, jak přistupovat k obsahu se sportovci na sociálních sítích a na co se při tvorbě zaměřit
Pro splnění cílů práce autor stanovil následující úkoly:
Získat a vyhodnotit data profilů Red Bull na sociálních sítích Instagram a Tik Tok z Meta analytics a TikTok analytics.
Podrobit nejúspěšnější obsah obsahové analýze.
Vytvořit dotazník a vyhodnotit zjištěná data.
Sestavit strategický plán pro společnost Red Bull, jak přistupovat k obsahu se sportovci.
Hypotézy:
Sportovci, kteří mají největší podíl na zveřejněném obsahu, produkují nejúspěšnější obsah.
Klíčové faktory úspěchu videa jsou wow efekt, autenticita videa a lokální relevance.
Nejvíce u uživatelů sociálních sítí rezonuje obsah se sportovci, kteří jsou nejslavnější (mají největší oblibu u veřejnosti).
Analýza dat z Meta a TikTok analytics a Sprinklr Dashboards daných profilů
Sběr a vyhodnocení dat z profilu @redbullcz na Instagramu a profilu @redbullcz an Tik Toku v období od 1.1.2022 do 28.2.2023 pro získání informací, kteří sportovci mají největší podíl na obsahu a který obsah nejlépe performuje. Sledovat budu sportovce, kteří jsou sponzorovaní společností Red Bull Česká Republika. Také budu sledovat jakou tvoří obsah komunikační procentuální část v porovnání s dalším obsahem a jaká je jeho frekvence, publikum, dosah, zapojení publika, oblíbenost.
Obsahová analýza vybraného obsahu
Vybrat 5 nejlépe fungujícího statického a video obsahu u každé platformy (10 dohromady) a ty podrobit obsahové analýze podle škály, kterou autor sám navrhne. Pomocí obsahové analýzy autor identifikuje klíčové faktory úspěchu u jednotlivých videí.
Kvantitativní dotazník
Dotazník bude zaměřený na uživatele sociálních sítí ve věku od 18 do 35 let. V první řadě se podíváme, jak vnímají sociální sítě společnosti Red Bull Česká republika, zda je sledují, jak pravidelně, jak je hodnotí. Dále se zaměří a bude zjišťovat oblíbenost obsahu se sportovci značky Red Bull. Bude sloužit k získání dat, která nemůžeme nijak vyčíst z Meta analytics ani z analýzy obsahu.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat obsah se sportovci na sociálních sítích společnosti Red Bull Česká Republika.
Dílčí cíle:
Zjistit, kteří sponzorovaní sportovci a jaký digitální obsah má největší podíl na dosahu.
Identifikovat klíčové faktory úspěchu u vybraných nejúspěšnějších příspěvků.
Zjistit, který obsah se sportovci nejvíce rezonuje u uživatelů sociálních sítí a porovnat zjištění s ostatním obsahem.
Navrhnout doporučení, jak přistupovat k obsahu se sportovci na sociálních sítích a na co se při tvorbě zaměřit
Pro splnění cílů práce autor stanovil následující úkoly:
Získat a vyhodnotit data profilů Red Bull na sociálních sítích Instagram a Tik Tok z Meta analytics a TikTok analytics.
Podrobit nejúspěšnější obsah obsahové analýze.
Vytvořit dotazník a vyhodnotit zjištěná data.
Sestavit strategický plán pro společnost Red Bull, jak přistupovat k obsahu se sportovci.
Hypotézy:
Sportovci, kteří mají největší podíl na zveřejněném obsahu, produkují nejúspěšnější obsah.
Klíčové faktory úspěchu videa jsou wow efekt, autenticita videa a lokální relevance.
Nejvíce u uživatelů sociálních sítí rezonuje obsah se sportovci, kteří jsou nejslavnější (mají největší oblibu u veřejnosti).
Analýza dat z Meta a TikTok analytics a Sprinklr Dashboards daných profilů
Sběr a vyhodnocení dat z profilu @redbullcz na Instagramu a profilu @redbullcz an Tik Toku v období od 1.1.2022 do 28.2.2023 pro získání informací, kteří sportovci mají největší podíl na obsahu a který obsah nejlépe performuje. Sledovat budu sportovce, kteří jsou sponzorovaní společností Red Bull Česká Republika. Také budu sledovat jakou tvoří obsah komunikační procentuální část v porovnání s dalším obsahem a jaká je jeho frekvence, publikum, dosah, zapojení publika, oblíbenost.
Obsahová analýza vybraného obsahu
Vybrat 5 nejlépe fungujícího statického a video obsahu u každé platformy (10 dohromady) a ty podrobit obsahové analýze podle škály, kterou autor sám navrhne. Pomocí obsahové analýzy autor identifikuje klíčové faktory úspěchu u jednotlivých videí.
Kvantitativní dotazník
Dotazník bude zaměřený na uživatele sociálních sítí ve věku od 18 do 35 let. V první řadě se podíváme, jak vnímají sociální sítě společnosti Red Bull Česká republika, zda je sledují, jak pravidelně, jak je hodnotí. Dále se zaměří a bude zjišťovat oblíbenost obsahu se sportovci značky Red Bull. Bude sloužit k získání dat, která nemůžeme nijak vyčíst z Meta analytics ani z analýzy obsahu.
Seznam doporučené literatury
Bindal, A., & Nulkar, G. (2022). Understanding the Impact of Digital Marketing and Social Media on the Consumer Behaviour in the Sports Industry. PRiMa: Practices & Research in Marketing, 10(1).
Evans, D., Bratton, S., & McKee, J. (2021). Social media marketing. AG Printing & Publishing.
Khan, I. (2022). Do brands’ social media marketing activities matter? A moderation analysis. Journal of Retailing and Consumer Services, 64, 102794.
Mahan, J. E. (2011). Examining the predictors of consumer response to sport marketing via digital social media. International Journal of Sport Management and Marketing, 9(3-4), 254-267.
Mehmood, S., Ahmad, I., Khan, M. A., Khan, F., & Whangbo, T. (2022). Sentiment Analysis in Social Media for Competitive Environment Using Content Analysis. CMC-COMPUTERS MATERIALS & CONTINUA, 71(2), 5603 - 5618.
Scott, D. M. (2022). The new rules of marketing and PR: How to use content marketing, podcasting, social media, AI, live video, and newsjacking to reach buyers directly. John Wiley & Sons.
Shutsko, A. (2020). User-generated short video content in social media. A case study of TikTok. In Social Computing and Social Media. Participation, User Experience, Consumer Experience, and Applications of Social Computing: 12th International Conference, SCSM 2020, Held as Part of the 22nd HCI International Conference, HCII 2020, Copenhagen, Denmark, July 19–24, 2020, Proceedings, Part II 22 (pp. 108-125). Springer International Publishing.
Vrontis, D., Makrides, A., Christofi, M., & Thrassou, A. (2021). Social media influencer marketing: A systematic review, integrative framework and future research agenda. International Journal of Consumer Studies, 45(4), 617-644.
Yang, J., Xiu, P., Sun, L., Ying, L., & Muthu, B. (2022). Social media data analytics for business decision making system to competitive analysis. Information Processing & Management, 59(1), 102751
Další literatura bude doplněna.
Seznam doporučené literatury
Bindal, A., & Nulkar, G. (2022). Understanding the Impact of Digital Marketing and Social Media on the Consumer Behaviour in the Sports Industry. PRiMa: Practices & Research in Marketing, 10(1).
Evans, D., Bratton, S., & McKee, J. (2021). Social media marketing. AG Printing & Publishing.
Khan, I. (2022). Do brands’ social media marketing activities matter? A moderation analysis. Journal of Retailing and Consumer Services, 64, 102794.
Mahan, J. E. (2011). Examining the predictors of consumer response to sport marketing via digital social media. International Journal of Sport Management and Marketing, 9(3-4), 254-267.
Mehmood, S., Ahmad, I., Khan, M. A., Khan, F., & Whangbo, T. (2022). Sentiment Analysis in Social Media for Competitive Environment Using Content Analysis. CMC-COMPUTERS MATERIALS & CONTINUA, 71(2), 5603 - 5618.
Scott, D. M. (2022). The new rules of marketing and PR: How to use content marketing, podcasting, social media, AI, live video, and newsjacking to reach buyers directly. John Wiley & Sons.
Shutsko, A. (2020). User-generated short video content in social media. A case study of TikTok. In Social Computing and Social Media. Participation, User Experience, Consumer Experience, and Applications of Social Computing: 12th International Conference, SCSM 2020, Held as Part of the 22nd HCI International Conference, HCII 2020, Copenhagen, Denmark, July 19–24, 2020, Proceedings, Part II 22 (pp. 108-125). Springer International Publishing.
Vrontis, D., Makrides, A., Christofi, M., & Thrassou, A. (2021). Social media influencer marketing: A systematic review, integrative framework and future research agenda. International Journal of Consumer Studies, 45(4), 617-644.
Yang, J., Xiu, P., Sun, L., Ying, L., & Muthu, B. (2022). Social media data analytics for business decision making system to competitive analysis. Information Processing & Management, 59(1), 102751