Bakalářská práce "Podpora rozvoje aktivní slovní zásoby u dětí předškolního věku navštěvující běžnou mateřskou školu" pojednává o úrovni slovní zásoby u dětí v období od 3 do 6 let. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje základní informace o komunikaci dětí a jejím vývoji. Velmi důležitou částí tvoří v této kapitole slovní zásoba dítěte, na kterou se bakalářská práce nejvíce zaměřujeme.
Praktická část je založena na výstupech s dětmi, které nám mají napomoci ke zvýšení úrovně jejich slovní zásoby. K osvojování si slovní zásoby nám napomáhaly vytvořené materiály, se kterými jsme pracovali. Ke zjištění výsledků u každého dítěte jsme používali standardizovaný dotazník. Na konci výzkumu jsme porovnávali výsledky každého dítěte a také výsledky všech dětí.
Anotace v angličtině
The bachelor's "Support for the development of active vocabulary for preschool children attending a regular kindergarten" discusses the level of vocabulary in children between the ages of 3 and 6. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part describes basic information about children's communication and its development. A very important part of this chapter is the child's vocabulary, which is the focus of the bachelor's thesis the most. The practical part is established on outputs with children, which are intended to help us increase the level of their vocabulary. We were helped to acquire the vocabulary by the created materials, with which we subsequently worked. We used a standardized questionnaire to determine the results for each child. At the end of the research, we compared the results of each child and also the results of all children.
Communication, speech, compromised communication ability, language, language levels, vocabulary, vocabulary development, preschool age, diagnostics
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce "Podpora rozvoje aktivní slovní zásoby u dětí předškolního věku navštěvující běžnou mateřskou školu" pojednává o úrovni slovní zásoby u dětí v období od 3 do 6 let. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje základní informace o komunikaci dětí a jejím vývoji. Velmi důležitou částí tvoří v této kapitole slovní zásoba dítěte, na kterou se bakalářská práce nejvíce zaměřujeme.
Praktická část je založena na výstupech s dětmi, které nám mají napomoci ke zvýšení úrovně jejich slovní zásoby. K osvojování si slovní zásoby nám napomáhaly vytvořené materiály, se kterými jsme pracovali. Ke zjištění výsledků u každého dítěte jsme používali standardizovaný dotazník. Na konci výzkumu jsme porovnávali výsledky každého dítěte a také výsledky všech dětí.
Anotace v angličtině
The bachelor's "Support for the development of active vocabulary for preschool children attending a regular kindergarten" discusses the level of vocabulary in children between the ages of 3 and 6. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part describes basic information about children's communication and its development. A very important part of this chapter is the child's vocabulary, which is the focus of the bachelor's thesis the most. The practical part is established on outputs with children, which are intended to help us increase the level of their vocabulary. We were helped to acquire the vocabulary by the created materials, with which we subsequently worked. We used a standardized questionnaire to determine the results for each child. At the end of the research, we compared the results of each child and also the results of all children.
Communication, speech, compromised communication ability, language, language levels, vocabulary, vocabulary development, preschool age, diagnostics
Zásady pro vypracování
1.Rešerše odborných pramenů vztahujících se k tématu BP
2.Definování cílů teoretické části BP
3.Zpracování teoretické části BP
4.Definování cílů praktické části BP
5.Výběr metodologie pro praktickou část BP
6. Zpracování praktické části BP
7.Zhodnocení naplnění cílů teoretické části a praktické části BP
Zásady pro vypracování
1.Rešerše odborných pramenů vztahujících se k tématu BP
2.Definování cílů teoretické části BP
3.Zpracování teoretické části BP
4.Definování cílů praktické části BP
5.Výběr metodologie pro praktickou část BP
6. Zpracování praktické části BP
7.Zhodnocení naplnění cílů teoretické části a praktické části BP
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. 2. vydání. Ilustroval Richard ŠMARDA. Brno: Edika, 2015. Moderní metodika pro rodiče a učitele. ISBN 978-80-266-0658-1.
BENDOVÁ, Petra. Logopedická prevence v MŠ. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. ISBN 978-80-7435-491-5.
KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie. Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1110-2.
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Komunikace dětí předškolního věku. Praha: Grada, 2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3008-0.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. 2. vydání. Ilustroval Richard ŠMARDA. Brno: Edika, 2015. Moderní metodika pro rodiče a učitele. ISBN 978-80-266-0658-1.
BENDOVÁ, Petra. Logopedická prevence v MŠ. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. ISBN 978-80-7435-491-5.
KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie. Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1110-2.
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Komunikace dětí předškolního věku. Praha: Grada, 2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3008-0.