Cílem bakalářské práce "Prevence předčasných odchodů ze vzdělávání se zaměřením na podporu předškolního vzdělávání" je z dostupných zdrojů zanalyzovat situaci předčasných odchodů ze vzdělávání v České republice v porovnáním se zahraničím, popsat, jaké výhody může předškolní vzdělávání přinést jednotlivci, ale i sociálnímu systému státu, jakým způsobem se předškolního a základního vzdělávání účastní cílová skupina a jaké vnější vlivy do této účasti mohou vstupovat (např. vzdělání rodičů, finanční situace rodiny, bytové podmínky, dostupné zdroje rodiny). Na základě těchto poznatků bude navržen projekt komplexní podpory sociálně vyloučených dětí, směřující k pomoci při vstupu do vzdělávacího systému a udržení se v běžném vzdělávacím proudu.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis "Prevention of premature dropout from education with a focus on supporting preschool education" is to analyze the situation of premature dropout from education in the Czech Republic compared to abroad based on available sources, describe the benefits that preschool education can bring to individuals as well as to the social system of the state, examine how the target group participates in preschool and primary education and what external influences may affect this participation (such as parents' education, family financial situation, housing conditions, available family resources). Based on these findings, a project of comprehensive support for socially excluded children will be proposed, aimed at assisting their entry into the educational system and maintaining their participation in mainstream education.
Klíčová slova
podpora předškolního vzdělávání, předčasné odchody ze vzdělávání, sociální vyloučení, děti ohrožené sociálním vyloučením, školní neúspěch, přínosy předškolního vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
support of preschool education, premature dropout from education, social exclusion, children at risk of social exclusion, academic failure, benefits of preschool education
Rozsah průvodní práce
53 s. (95 742 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce "Prevence předčasných odchodů ze vzdělávání se zaměřením na podporu předškolního vzdělávání" je z dostupných zdrojů zanalyzovat situaci předčasných odchodů ze vzdělávání v České republice v porovnáním se zahraničím, popsat, jaké výhody může předškolní vzdělávání přinést jednotlivci, ale i sociálnímu systému státu, jakým způsobem se předškolního a základního vzdělávání účastní cílová skupina a jaké vnější vlivy do této účasti mohou vstupovat (např. vzdělání rodičů, finanční situace rodiny, bytové podmínky, dostupné zdroje rodiny). Na základě těchto poznatků bude navržen projekt komplexní podpory sociálně vyloučených dětí, směřující k pomoci při vstupu do vzdělávacího systému a udržení se v běžném vzdělávacím proudu.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis "Prevention of premature dropout from education with a focus on supporting preschool education" is to analyze the situation of premature dropout from education in the Czech Republic compared to abroad based on available sources, describe the benefits that preschool education can bring to individuals as well as to the social system of the state, examine how the target group participates in preschool and primary education and what external influences may affect this participation (such as parents' education, family financial situation, housing conditions, available family resources). Based on these findings, a project of comprehensive support for socially excluded children will be proposed, aimed at assisting their entry into the educational system and maintaining their participation in mainstream education.
Klíčová slova
podpora předškolního vzdělávání, předčasné odchody ze vzdělávání, sociální vyloučení, děti ohrožené sociálním vyloučením, školní neúspěch, přínosy předškolního vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
support of preschool education, premature dropout from education, social exclusion, children at risk of social exclusion, academic failure, benefits of preschool education
Zásady pro vypracování
Téma se týká podpory předškolního a povinného školního vzdělávání dětí ohrožených sociálním vyloučením. Cílem práce je navrhnout projekt komplexní podpory sociálně vyloučených dětí a pomoci při vstupu do vzdělávacího systému a udržení se v běžném vzdělávacím proudu. Projekt bude vytvořen pro organizaci Romodrom, o.p.s., která se zabývá poskytováním sociálních služeb a poradenství lidem v obtížných životních situacích, podporou dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředí a podporou principů demokratické společnosti. Organizace v současnosti působí ve všech krajích ČR. Realizace projektového záměru by měla být ve městě Slaný a jeho okolí. Dílčím cílem práce je připravit odborné podklady pro uvedený projekt.
Zásady pro vypracování
Téma se týká podpory předškolního a povinného školního vzdělávání dětí ohrožených sociálním vyloučením. Cílem práce je navrhnout projekt komplexní podpory sociálně vyloučených dětí a pomoci při vstupu do vzdělávacího systému a udržení se v běžném vzdělávacím proudu. Projekt bude vytvořen pro organizaci Romodrom, o.p.s., která se zabývá poskytováním sociálních služeb a poradenství lidem v obtížných životních situacích, podporou dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředí a podporou principů demokratické společnosti. Organizace v současnosti působí ve všech krajích ČR. Realizace projektového záměru by měla být ve městě Slaný a jeho okolí. Dílčím cílem práce je připravit odborné podklady pro uvedený projekt.
KOLAŘÍKOVÁ, Marta. Dítě předškolního věku v prostředí sociální exkluze. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, 2015. ISBN 978-80-7510-161-7.
KOLAŘÍKOVÁ, Marta. Dítě předškolního věku v prostředí sociální exkluze. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, 2015. ISBN 978-80-7510-161-7.