Diplomová práce se zabývá výukou Informatiky u žáků vzdělávajících se dle minimální úrovně výstupů Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Největší část práce uvádí konkrétní příklady vzdělávacích aktivit seřazené dle minimální doporučené úrovně výstupů a může poskytnout základní informace a inspiraci do hodin všem pedagogům, kteří působí na tomto typu školy nebo vzdělávají žáky s poruchou vývoje intelektu v rámci inkluze na běžné základní škole. Stanovením výzkumných cílů a jejich vyhodnocením ozřejmuje, které digitální dovednosti si osvojují a rozvíjí žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v hodinách Informatiky na základní škole zřizované podle §16 odst. 9 školského zákona.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the teaching of Informatics for pupils studying according the minimum level of outputs of the Framework Educational Program for Basic Education. The largest part of the work presents specific examples of educational activities sorted according the minimum recommended level of outputs and can provide basic information and inspiration for lessons to all educators who work at this type of school or educate pupils with a disorder of intellectual development within the framework of inclusion in a regular elementary school. By setting research goals and evaluating them, it reveals which digital skills pupils with special educational needs acquire and develop in Informatics classes at a primary school established according to §16 paragraph 9 of the Education Act.
Klíčová slova
Informatika, vzdělávací aktivity, digitální dovednosti, porucha vývoje intelektu, porucha autistického spektra, základní škola zřizovaná podle §16 odst. 9 školského zákona
Klíčová slova v angličtině
Informatics, educational activities, digital skills, disorder of intellectual development, autism spectrum disorder, elementary school established according to §16, paragraph 9 of the Education Act
Rozsah průvodní práce
99 s. (139 244 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá výukou Informatiky u žáků vzdělávajících se dle minimální úrovně výstupů Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Největší část práce uvádí konkrétní příklady vzdělávacích aktivit seřazené dle minimální doporučené úrovně výstupů a může poskytnout základní informace a inspiraci do hodin všem pedagogům, kteří působí na tomto typu školy nebo vzdělávají žáky s poruchou vývoje intelektu v rámci inkluze na běžné základní škole. Stanovením výzkumných cílů a jejich vyhodnocením ozřejmuje, které digitální dovednosti si osvojují a rozvíjí žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v hodinách Informatiky na základní škole zřizované podle §16 odst. 9 školského zákona.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the teaching of Informatics for pupils studying according the minimum level of outputs of the Framework Educational Program for Basic Education. The largest part of the work presents specific examples of educational activities sorted according the minimum recommended level of outputs and can provide basic information and inspiration for lessons to all educators who work at this type of school or educate pupils with a disorder of intellectual development within the framework of inclusion in a regular elementary school. By setting research goals and evaluating them, it reveals which digital skills pupils with special educational needs acquire and develop in Informatics classes at a primary school established according to §16 paragraph 9 of the Education Act.
Klíčová slova
Informatika, vzdělávací aktivity, digitální dovednosti, porucha vývoje intelektu, porucha autistického spektra, základní škola zřizovaná podle §16 odst. 9 školského zákona
Klíčová slova v angličtině
Informatics, educational activities, digital skills, disorder of intellectual development, autism spectrum disorder, elementary school established according to §16, paragraph 9 of the Education Act
Zásady pro vypracování
Cílem práce je představit příklady výukových aktivit pro osvojení očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření pro žáky s mentálním postižením.
vymezení cílové skupiny a podpůrných opatření,
konkretizace minimální doporučené úrovně pro úpravu očekávaných výstupů,
příklady výukových aktivit dle očekávaných výstupů.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je představit příklady výukových aktivit pro osvojení očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření pro žáky s mentálním postižením.
vymezení cílové skupiny a podpůrných opatření,
konkretizace minimální doporučené úrovně pro úpravu očekávaných výstupů,
příklady výukových aktivit dle očekávaných výstupů.
Seznam doporučené literatury
BERKI, Jan a Jindra DRÁBKOVÁ. Základy informatiky pro 1. stupeň ZŠ [online]. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2020. Dostupné z: https://imysleni.cz/images/vzdelavaci_materialy/Inf/NS-Zaklady-informatiky.pdf
VALENTA, Milan, Jan MICHALÍK a Martin LEČBYCH. Mentální postižení. 2., přepracované a aktualizované vydání. Praha: Grada, 2018. Psyché (Grada). ISBN 9788027103782.
VALENTA, Milan, Oldřich MÜLLER, Marie VÍTKOVÁ, et al. Psychopedie. Šesté aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Parta, 2021. ISBN 9788073202903.
Seznam doporučené literatury
BERKI, Jan a Jindra DRÁBKOVÁ. Základy informatiky pro 1. stupeň ZŠ [online]. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2020. Dostupné z: https://imysleni.cz/images/vzdelavaci_materialy/Inf/NS-Zaklady-informatiky.pdf
VALENTA, Milan, Jan MICHALÍK a Martin LEČBYCH. Mentální postižení. 2., přepracované a aktualizované vydání. Praha: Grada, 2018. Psyché (Grada). ISBN 9788027103782.
VALENTA, Milan, Oldřich MÜLLER, Marie VÍTKOVÁ, et al. Psychopedie. Šesté aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Parta, 2021. ISBN 9788073202903.