Tato diplomová práce je zaměřena na úroveň hrubé a jemné motoriky u dětí mladšího školního věku. Hlavním cílem práce je zjistit a posoudit vztah mezi úrovní hrubé a jemné motoriky žáků na 1. stupni ZŠ v regionu Olomoucko. Dílčím cílem je srovnat úroveň hrubé a jemné motoriky dívek a chlapců. Ve výzkumu byla využita standardizovaná testová baterie MABC - 2.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the level of coarse and fine motor skills of students of younger school age. The main goal is to identify and assess the relationship between the coarse and fine motor skills of students at primary school in region Olomouc. The partial goal is to compare the level of coarse and fine motor skills between girls and boys. There was used a standardized test batery MABC - 2 in the research.
Klíčová slova
mladší školní věk, jemná motorika, hrubá motorika, rovnováha, MABC - 2, tělesná výchova, rozdíly mezi chlapci a dívky
Klíčová slova v angličtině
younger school age, fine motor skill, coarse motor skill, balance, MABC - 2, physical education, differences between boys and girls
Rozsah průvodní práce
81 s. (126 097 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce je zaměřena na úroveň hrubé a jemné motoriky u dětí mladšího školního věku. Hlavním cílem práce je zjistit a posoudit vztah mezi úrovní hrubé a jemné motoriky žáků na 1. stupni ZŠ v regionu Olomoucko. Dílčím cílem je srovnat úroveň hrubé a jemné motoriky dívek a chlapců. Ve výzkumu byla využita standardizovaná testová baterie MABC - 2.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the level of coarse and fine motor skills of students of younger school age. The main goal is to identify and assess the relationship between the coarse and fine motor skills of students at primary school in region Olomouc. The partial goal is to compare the level of coarse and fine motor skills between girls and boys. There was used a standardized test batery MABC - 2 in the research.
Klíčová slova
mladší školní věk, jemná motorika, hrubá motorika, rovnováha, MABC - 2, tělesná výchova, rozdíly mezi chlapci a dívky
Klíčová slova v angličtině
younger school age, fine motor skill, coarse motor skill, balance, MABC - 2, physical education, differences between boys and girls
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše odborné literatury a dalších zdrojů při dodržení pravidel etiky citování.
Samostatnost při plánování designu výzkumného šetření.
Zodpovědnost a dodržení etických aspektů při realizaci výzkumného šetření.
Pečlivost při zpracování získaných dat.
Tvorba závěru diplomové práce
Vypracování kvalifikační práce dle pravidel pro zpracování kvalifikačních prací PdF UP v Olomouci.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše odborné literatury a dalších zdrojů při dodržení pravidel etiky citování.
Samostatnost při plánování designu výzkumného šetření.
Zodpovědnost a dodržení etických aspektů při realizaci výzkumného šetření.
Pečlivost při zpracování získaných dat.
Tvorba závěru diplomové práce
Vypracování kvalifikační práce dle pravidel pro zpracování kvalifikačních prací PdF UP v Olomouci.
Seznam doporučené literatury
KUČERA, Miroslav, Pavel KOLÁŘ a Ivan DYLEVSKÝ. Dítě, sport a zdraví. Praha: Galén, 2011. ISBN 978-80-7262-712-7.
MĚKOTA, Karel a Roman CUBEREK. Pohybové dovednosti - činnosti - výkony. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007. (Učebnice). ISBN 978-80-244-1728-8.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
Seznam doporučené literatury
KUČERA, Miroslav, Pavel KOLÁŘ a Ivan DYLEVSKÝ. Dítě, sport a zdraví. Praha: Galén, 2011. ISBN 978-80-7262-712-7.
MĚKOTA, Karel a Roman CUBEREK. Pohybové dovednosti - činnosti - výkony. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007. (Učebnice). ISBN 978-80-244-1728-8.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.