Tato diplomová práce se zabývá implementací formativního hodnocení v hodinách anglického jazyka na vybrané základní škole. Je zde provedena konverzační analýza tří vybraných hodin anglického jazyka podle vybraných kritérií formativního hodnocení, které jsou: práce s výukovými cíli, práce s chybou a zpětná vazba. Na základě vyhodnocení konverzační analýzy jsou navrhnuty kroky a doporučení pro implementaci formativního hodnocení do hodin anglického jazyka na dané základní škole.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the implementation of formative assessment in English language classes at a selected elementary school. A conversational analysis of three selected English language lessons is performed here according to selected formative assessment criteria, which are: work with learning objectives, work with mistakes, and feedback. Based on the evaluation of the conversation analysis, steps and recommendations are proposed for the implementation of formative assessment in the English language classes at the given elementary school.
Klíčová slova
Česká republika, základní škola, anglický jazyk, formativní hodnocení
Klíčová slova v angličtině
Czech Republic, elementary school, English language, formative assessment
Rozsah průvodní práce
192 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá implementací formativního hodnocení v hodinách anglického jazyka na vybrané základní škole. Je zde provedena konverzační analýza tří vybraných hodin anglického jazyka podle vybraných kritérií formativního hodnocení, které jsou: práce s výukovými cíli, práce s chybou a zpětná vazba. Na základě vyhodnocení konverzační analýzy jsou navrhnuty kroky a doporučení pro implementaci formativního hodnocení do hodin anglického jazyka na dané základní škole.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the implementation of formative assessment in English language classes at a selected elementary school. A conversational analysis of three selected English language lessons is performed here according to selected formative assessment criteria, which are: work with learning objectives, work with mistakes, and feedback. Based on the evaluation of the conversation analysis, steps and recommendations are proposed for the implementation of formative assessment in the English language classes at the given elementary school.
Klíčová slova
Česká republika, základní škola, anglický jazyk, formativní hodnocení
Klíčová slova v angličtině
Czech Republic, elementary school, English language, formative assessment
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury
2. Stanovení pedagogického problému a formulace cíle a cílů práce
3. Zvolení vědecké metody a postupu výzkumu v praktické části
4. Zpracování tématu v teoretické části diplomové práce
5. Zpracování praktické části diplomové práce
6. Závěry práce
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury
2. Stanovení pedagogického problému a formulace cíle a cílů práce
3. Zvolení vědecké metody a postupu výzkumu v praktické části
4. Zpracování tématu v teoretické části diplomové práce
5. Zpracování praktické části diplomové práce
6. Závěry práce
Seznam doporučené literatury
CONIAM, D. English Language Education and Assessment. Singapore Springer Verlag, 2016. ISBN 9812870709.
LAUFKOVÁ, V. (2017). Formativní hodnocení v praxi české základní školy. Pedagogika, 67(2).
SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
STARÝ, K. Formativní hodnocení ve školní výuce. Zpráva o mezinárodním semináři OECD. Pedagogika. 2005. roč. 55, č. 4, s. 294-296. ISSN 0031-3815.
WILIAM, D.; LEAHY, S. (2016). Zavádění formativního hodnocení. Praktické techniky pro základní a střední školy. Praha: Čtení pomáhá, EDUkační LABoratoř, z. s.
Seznam doporučené literatury
CONIAM, D. English Language Education and Assessment. Singapore Springer Verlag, 2016. ISBN 9812870709.
LAUFKOVÁ, V. (2017). Formativní hodnocení v praxi české základní školy. Pedagogika, 67(2).
SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
STARÝ, K. Formativní hodnocení ve školní výuce. Zpráva o mezinárodním semináři OECD. Pedagogika. 2005. roč. 55, č. 4, s. 294-296. ISSN 0031-3815.
WILIAM, D.; LEAHY, S. (2016). Zavádění formativního hodnocení. Praktické techniky pro základní a střední školy. Praha: Čtení pomáhá, EDUkační LABoratoř, z. s.