V práci se zabývám ilustrací pro děti.
Práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část popisuje ilustraci, její vývoj, věnuje se známým i méně známým ilustrátorům. Zmiňuji zde organizace zabývající se knižní tvorbou a vývojem dětské kresby jako takové. Praktická část je založena na výtvarné řadě. Popisuji výtvarné aktivity dětí mateřské školy za pomocí knižních ilustrací.
Součástí je také zpětná vazba, tedy evaluace, a z ní vyplývající závěry pro
další práci.
Anotace v angličtině
In this thesis I am focused and review the illustration for children. The work
is divided into two parts, namely the theoretical and practical part. The theoretical part describes illustration, its development, and is devoted to
well-known and lesser-known illustrators. I mention organizations dealing with books creation and the development of children's drawings as such. The practical part is based on the art series. I describe the creative activities of kindergarten children using book illustrations. It also includes feedback, i.e. evaluation, and the resulting conclusions for further work.
V práci se zabývám ilustrací pro děti.
Práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část popisuje ilustraci, její vývoj, věnuje se známým i méně známým ilustrátorům. Zmiňuji zde organizace zabývající se knižní tvorbou a vývojem dětské kresby jako takové. Praktická část je založena na výtvarné řadě. Popisuji výtvarné aktivity dětí mateřské školy za pomocí knižních ilustrací.
Součástí je také zpětná vazba, tedy evaluace, a z ní vyplývající závěry pro
další práci.
Anotace v angličtině
In this thesis I am focused and review the illustration for children. The work
is divided into two parts, namely the theoretical and practical part. The theoretical part describes illustration, its development, and is devoted to
well-known and lesser-known illustrators. I mention organizations dealing with books creation and the development of children's drawings as such. The practical part is based on the art series. I describe the creative activities of kindergarten children using book illustrations. It also includes feedback, i.e. evaluation, and the resulting conclusions for further work.