Cílem mé bakalářské práce bylo zaměřit se na vliv pohádky jako prostředku osobního rozvoje a socializace u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretickou část jsem rozdělila do tří kapitol, v nichž vymezuji pohádku jako literární žánr, dále charakterizuji proces socializaci a vymezuji specifika žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. V praktické části prostřednictvím metody pozorování zjišťuji u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami vliv zvoleného prostředku, tedy procesu tvorby a realizace autorské pohádky, na jejich osobní rozvoj a socializaci.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis was to focus on the influence of fairy tales as a means of personal development and socialisation for pupils with special educational needs. I divided the theoretical part into three chapters in which I define the fairy tale as a literary genre, further characterise the socialisation process and define the specifics of pupils with special educational needs. In the practical part, through the method of observation, I find out the influence of the chosen means, i.e. the process of creating and realizing an author's fairy tale, on the personal development and socialization of pupils with special educational needs.
Klíčová slova
pohádka, socializace, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, hra v roli, improvizace, skupina
Klíčová slova v angličtině
fairy tale, socialisation, pupils with special educational needs, role playing, improvisation, group
Rozsah průvodní práce
87 s. (26 341 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mé bakalářské práce bylo zaměřit se na vliv pohádky jako prostředku osobního rozvoje a socializace u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretickou část jsem rozdělila do tří kapitol, v nichž vymezuji pohádku jako literární žánr, dále charakterizuji proces socializaci a vymezuji specifika žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. V praktické části prostřednictvím metody pozorování zjišťuji u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami vliv zvoleného prostředku, tedy procesu tvorby a realizace autorské pohádky, na jejich osobní rozvoj a socializaci.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis was to focus on the influence of fairy tales as a means of personal development and socialisation for pupils with special educational needs. I divided the theoretical part into three chapters in which I define the fairy tale as a literary genre, further characterise the socialisation process and define the specifics of pupils with special educational needs. In the practical part, through the method of observation, I find out the influence of the chosen means, i.e. the process of creating and realizing an author's fairy tale, on the personal development and socialization of pupils with special educational needs.
Klíčová slova
pohádka, socializace, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, hra v roli, improvizace, skupina
Klíčová slova v angličtině
fairy tale, socialisation, pupils with special educational needs, role playing, improvisation, group
Zásady pro vypracování
1. studium odborné literatury a zdrojů
2. rešerše tématu
3. příprava dramatického projektu
4. specifikace metodologických postupů
5. vymezení teoretických východisek
6. zpracování praktické části
7. kompletace bakalářské práce
Zásady pro vypracování
1. studium odborné literatury a zdrojů
2. rešerše tématu
3. příprava dramatického projektu
4. specifikace metodologických postupů
5. vymezení teoretických východisek
6. zpracování praktické části
7. kompletace bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
1. Polínek Martin Dominik a kol., Teatroterapeutické a skazkoterapeutické přístupy pro literárně-dramatické obory, Olomouc 2020
2, Müller Oldřich a kol., Terapie ve speciální pedagogice, Praha 2014
3, Macek P., Smékal V., Utváření a vývoj osobnosti, Brno 2002
4, Helus Zdeněk, Dítě v osobnostním pojetí, Praha 2009
5, Bartoňová Miroslava, Opatřilová Dagmar, Vítková Marie, Školní zralost a dítě s SVP: vzdělávání a diagnostika, Praha 2019
Seznam doporučené literatury
1. Polínek Martin Dominik a kol., Teatroterapeutické a skazkoterapeutické přístupy pro literárně-dramatické obory, Olomouc 2020
2, Müller Oldřich a kol., Terapie ve speciální pedagogice, Praha 2014
3, Macek P., Smékal V., Utváření a vývoj osobnosti, Brno 2002
4, Helus Zdeněk, Dítě v osobnostním pojetí, Praha 2009
5, Bartoňová Miroslava, Opatřilová Dagmar, Vítková Marie, Školní zralost a dítě s SVP: vzdělávání a diagnostika, Praha 2019