Bakalářská práce se zabývá ovlivněním oficiálních periodik vydávaných samosprávami, konkrétně měsíčníkem Olomoucký kraj (dříve Krajánek). Cílem práce je analýza obrazové a textové stránky periodika a využití této plochy. Tento cíl vychází ze stanovené hlavní hypotézy. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a výzkumnou. Teoretická část se zabývá definováním pojmů a zařazením krajského tisku do české mediální krajiny. Zároveň je představen zkoumaný měsíčník a jeho struktura. Výzkumná část je provedena na stanovených číslech měsíčníku. Je využito kvantitativní metody a obsahové analýzy. Výsledky jsou následně vyhodnoceny a komparovány se současnými čísly měsíčníku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on official regional media. The main aid was to prove main hypotesis which was that monthly journal Olomoucký kraj (Krajánek) was used for political publicity. This bachelor thesis consists of two parts - theoretical part and a research. The theoretical part consists of explanations basic terms which are used through the thesis. The research is based on quantitative analysis and analysis of contents. The final results are evaluated and compared with actual forms of the monhtly journal.
Klíčová slova
regionální žurnalistika, krajský tisk, Olomoucký kraj, analýza, Ladislav Okleštěk, případová studie
Klíčová slova v angličtině
regional media, journalism, district newspaper, Olomoucký kraj, analysis, Ladislav Okleštěk, case study
Rozsah průvodní práce
88 s. (76 265 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá ovlivněním oficiálních periodik vydávaných samosprávami, konkrétně měsíčníkem Olomoucký kraj (dříve Krajánek). Cílem práce je analýza obrazové a textové stránky periodika a využití této plochy. Tento cíl vychází ze stanovené hlavní hypotézy. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a výzkumnou. Teoretická část se zabývá definováním pojmů a zařazením krajského tisku do české mediální krajiny. Zároveň je představen zkoumaný měsíčník a jeho struktura. Výzkumná část je provedena na stanovených číslech měsíčníku. Je využito kvantitativní metody a obsahové analýzy. Výsledky jsou následně vyhodnoceny a komparovány se současnými čísly měsíčníku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on official regional media. The main aid was to prove main hypotesis which was that monthly journal Olomoucký kraj (Krajánek) was used for political publicity. This bachelor thesis consists of two parts - theoretical part and a research. The theoretical part consists of explanations basic terms which are used through the thesis. The research is based on quantitative analysis and analysis of contents. The final results are evaluated and compared with actual forms of the monhtly journal.
Klíčová slova
regionální žurnalistika, krajský tisk, Olomoucký kraj, analýza, Ladislav Okleštěk, případová studie
Klíčová slova v angličtině
regional media, journalism, district newspaper, Olomoucký kraj, analysis, Ladislav Okleštěk, case study
Zásady pro vypracování
1. mediální kontext - zasazení oficiálních krajských tiskovin do české mediální krajiny (funkční, legislativní)
2. problém potenciálního zneužívání oficiálních tiskovin pro politickou kampaň
3. stanovení hypotéz a výzkumných otázek
4. určení vzorku, popis metody - kvantitativní metoda, komparace časových úseků
5. stanovení výzkumných jednotek: zaměření na obrazovou informaci, srovnání vybraných obsahových prvků
6. sběr a analýza dat, popis výsledků
7. interpretace výsledků
8. závěr práce v kontextu mediální krajiny
Zásady pro vypracování
1. mediální kontext - zasazení oficiálních krajských tiskovin do české mediální krajiny (funkční, legislativní)
2. problém potenciálního zneužívání oficiálních tiskovin pro politickou kampaň
3. stanovení hypotéz a výzkumných otázek
4. určení vzorku, popis metody - kvantitativní metoda, komparace časových úseků
5. stanovení výzkumných jednotek: zaměření na obrazovou informaci, srovnání vybraných obsahových prvků
6. sběr a analýza dat, popis výsledků
7. interpretace výsledků
8. závěr práce v kontextu mediální krajiny
Seznam doporučené literatury
BRADOVÁ, Eva. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: Teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. Brno: Mezinárodní politologický ústav, 2005. ISBN 978-80-210-3800-4
CHYTILEK, Roman, EIBL Otto a MATUŠKOVÁ Anna. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012. ISBN 978-80-7325-281-6.
KEITH F. PUNCH. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008. ISBN: 978-80-7367-468-7
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2007. ISBN: 978-80-7367-574-5.
OSVALDOVÁ, Barbora. Zpravodajství v médiích. Praha: Karolinum, 2001, 155 s. ISBN 978-80-246-1899-9
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií, nejvyužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-3568-9.
ŠARADÍN, Pavel (ed.). Politické kampaně, volby a politický marketing. Olomouc: Periplum, 2007. ISBN 978-80-86624-36-5.
TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-096-8.
TRAMPOTA, Tomáš a VOJTĚCHOVSKÁ Martina. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4.
Seznam doporučené literatury
BRADOVÁ, Eva. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: Teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. Brno: Mezinárodní politologický ústav, 2005. ISBN 978-80-210-3800-4
CHYTILEK, Roman, EIBL Otto a MATUŠKOVÁ Anna. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012. ISBN 978-80-7325-281-6.
KEITH F. PUNCH. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008. ISBN: 978-80-7367-468-7
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2007. ISBN: 978-80-7367-574-5.
OSVALDOVÁ, Barbora. Zpravodajství v médiích. Praha: Karolinum, 2001, 155 s. ISBN 978-80-246-1899-9
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií, nejvyužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-3568-9.
ŠARADÍN, Pavel (ed.). Politické kampaně, volby a politický marketing. Olomouc: Periplum, 2007. ISBN 978-80-86624-36-5.
TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-096-8.
TRAMPOTA, Tomáš a VOJTĚCHOVSKÁ Martina. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4.