Cílem této bakalářské práce je sestavit sborník cvičení pro rozvoj pohybových schopností v rámci atletické výchovy. Tato cvičení jsou zaměřena na věkovou skupinu předškolních dětí a dětí prvního stupně základních škol. Práce je teoretická a měla by sloužit atletickým trenérům mládeže při vytváření tréninkových jednotek, případně pro učitele tělesné výchovy při přípravě hodiny.
Cvičení jsou tematicky rozdělena podle věku cílové skupiny a podle zaměření rozvíjené schopnosti. V rozvíjených schopnostech je teoreticky popsán princip a důležitost rozvíjené schopnosti v daném věkovém období. V rámci jednotlivých věkových skupin a typu rozvíjené schopnosti je navrženo několik cvičení pro rozvíjení dané schopnosti. U každého cvičení je popsáno, jak cvik vykonávat, počet opakování, případné možné chyby cvičení a pomůcky, které jsou zapotřebí. U složitějších cviků, je přiložen obrázek, nebo fotka s názornou ukázkou prováděného cvičení. Cviky byly navrženy tak, aby u dětí byla podnícena soutěživost a cvičení byla pro děti zábavná.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to compile a collection of exercises for the development of movement abilities within athletic education. These exercises are aimed at the age group of preschool children and children of the first grade of primary schools. The work is theoretical and should serve athletic coaches of youth in the creation of training units, or for physical education teachers in the preparation of lessons. The exercises are thematically divided according to the age of the target group and the focus of the skill being developed. The developed skills theoretically describe the principle and the importance of the developed skill in the given age period. Within each age group and type of skill being developed, several exercises are designed to develop the skill. For each exercise, it describes how to perform the exercise, the number of repetitions, possible errors in the exercise and the equipment needed. For more difficult exercises, a picture or photo is included to illustrate the exercise. The exercises have been designed to encourage competition and to make the exercises fun for the children.
Klíčová slova
Atletika; předškolní a školní děti; cvičení; rozvoj dovedností
Klíčová slova v angličtině
Athletics; preschool and school children; exercises; skill development
Rozsah průvodní práce
40
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je sestavit sborník cvičení pro rozvoj pohybových schopností v rámci atletické výchovy. Tato cvičení jsou zaměřena na věkovou skupinu předškolních dětí a dětí prvního stupně základních škol. Práce je teoretická a měla by sloužit atletickým trenérům mládeže při vytváření tréninkových jednotek, případně pro učitele tělesné výchovy při přípravě hodiny.
Cvičení jsou tematicky rozdělena podle věku cílové skupiny a podle zaměření rozvíjené schopnosti. V rozvíjených schopnostech je teoreticky popsán princip a důležitost rozvíjené schopnosti v daném věkovém období. V rámci jednotlivých věkových skupin a typu rozvíjené schopnosti je navrženo několik cvičení pro rozvíjení dané schopnosti. U každého cvičení je popsáno, jak cvik vykonávat, počet opakování, případné možné chyby cvičení a pomůcky, které jsou zapotřebí. U složitějších cviků, je přiložen obrázek, nebo fotka s názornou ukázkou prováděného cvičení. Cviky byly navrženy tak, aby u dětí byla podnícena soutěživost a cvičení byla pro děti zábavná.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to compile a collection of exercises for the development of movement abilities within athletic education. These exercises are aimed at the age group of preschool children and children of the first grade of primary schools. The work is theoretical and should serve athletic coaches of youth in the creation of training units, or for physical education teachers in the preparation of lessons. The exercises are thematically divided according to the age of the target group and the focus of the skill being developed. The developed skills theoretically describe the principle and the importance of the developed skill in the given age period. Within each age group and type of skill being developed, several exercises are designed to develop the skill. For each exercise, it describes how to perform the exercise, the number of repetitions, possible errors in the exercise and the equipment needed. For more difficult exercises, a picture or photo is included to illustrate the exercise. The exercises have been designed to encourage competition and to make the exercises fun for the children.
Klíčová slova
Atletika; předškolní a školní děti; cvičení; rozvoj dovedností
Klíčová slova v angličtině
Athletics; preschool and school children; exercises; skill development
Zásady pro vypracování
zvolení tématu
provedení rešerše na dané téma
definice cílů bakalářské práce
tvorba bakalářské práce
konzultace práce s vedoucím
zapracování připomínek vedoucího práce
finální úpravy bakalářské práce
vytištění, svázání
odevzdání práce
Zásady pro vypracování
zvolení tématu
provedení rešerše na dané téma
definice cílů bakalářské práce
tvorba bakalářské práce
konzultace práce s vedoucím
zapracování připomínek vedoucího práce
finální úpravy bakalářské práce
vytištění, svázání
odevzdání práce
Seznam doporučené literatury
Měkota, K., & Novosad, J. (2005). Motorické schopnosti. Univerzita Palackého.
Radnor, J. M., Moeskops, S., & Morris, S. J. (2020). Developing Athletic Motor Skill Competencies in Youth. Strength & Conditioning Journal, 54-70.
Rata, B., Rata, M., & Rata, G. (2020). The Influence of Exercises in Athletics on Teaching Speed and Coordination in 7-8-Year-Old Children. Gymnasium: Scientific Journal of Education, 5-24.
Vrbas, J., Trávníček, M., & Šauerová, K. (2013). Atletika v předškolním a mladším školním věku–učební materiál.
Seznam doporučené literatury
Měkota, K., & Novosad, J. (2005). Motorické schopnosti. Univerzita Palackého.
Radnor, J. M., Moeskops, S., & Morris, S. J. (2020). Developing Athletic Motor Skill Competencies in Youth. Strength & Conditioning Journal, 54-70.
Rata, B., Rata, M., & Rata, G. (2020). The Influence of Exercises in Athletics on Teaching Speed and Coordination in 7-8-Year-Old Children. Gymnasium: Scientific Journal of Education, 5-24.
Vrbas, J., Trávníček, M., & Šauerová, K. (2013). Atletika v předškolním a mladším školním věku–učební materiál.