Tématem práce je aplikace terapeutického paradigmatu na základní škole s cílem snížit rizikové chování dětí a zlepšit jejich sociálně-emocionální dovednosti pomocí metody Kids' Skills a školského sociálního pracovníka. I přes neznámost metody Kids' Skills v českých základních školách a neúplné legislativní zakotvení práce školských sociálních pracovníků, projekt si klade za cíl naplnit obecné i konkrétní cíle. Snížení výskytu rizikového chování u dětí na základní škole a zlepšení sociálních a emocionálních dovedností dětí s působností sociálního pracovníka.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is the application of a therapeutic paradigm in an elementary school to reduce children's risky behaviors and improve their social-emotional skills using the Kids' Skills method and a school social worker. In spite of the unfamiliarity of the Kids' Skills method in Czech primary schools and the incomplete legislative grounding of the work of school social workers, the project aims to fulfil both general and specific objectives. To reduce the incidence of risky behaviour in primary school children and to improve the social and emotional skills of children with the competence of a social worker.
Klíčová slova
školní sociální práce, Kids' Skills, rizikové chování, základní škola, sociální a emoční dovednosti
Klíčová slova v angličtině
school social work, Kids' Skills, risky behaviour, primary school, social and emotional skills
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem práce je aplikace terapeutického paradigmatu na základní škole s cílem snížit rizikové chování dětí a zlepšit jejich sociálně-emocionální dovednosti pomocí metody Kids' Skills a školského sociálního pracovníka. I přes neznámost metody Kids' Skills v českých základních školách a neúplné legislativní zakotvení práce školských sociálních pracovníků, projekt si klade za cíl naplnit obecné i konkrétní cíle. Snížení výskytu rizikového chování u dětí na základní škole a zlepšení sociálních a emocionálních dovedností dětí s působností sociálního pracovníka.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is the application of a therapeutic paradigm in an elementary school to reduce children's risky behaviors and improve their social-emotional skills using the Kids' Skills method and a school social worker. In spite of the unfamiliarity of the Kids' Skills method in Czech primary schools and the incomplete legislative grounding of the work of school social workers, the project aims to fulfil both general and specific objectives. To reduce the incidence of risky behaviour in primary school children and to improve the social and emotional skills of children with the competence of a social worker.
Klíčová slova
školní sociální práce, Kids' Skills, rizikové chování, základní škola, sociální a emoční dovednosti
Klíčová slova v angličtině
school social work, Kids' Skills, risky behaviour, primary school, social and emotional skills
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je seznámení s rolí sociálního pracovníka ve školských zařízeních a jeho působení v rámci terapeutického paradigmatu. Bakalářská práce se snaží odpovědět na otázku jaké jsou možnosti využití terapeutického paradigmatu.
Toto téma je plně relevantní ke studovanému oboru Metodou zpracování je projekt.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je seznámení s rolí sociálního pracovníka ve školských zařízeních a jeho působení v rámci terapeutického paradigmatu. Bakalářská práce se snaží odpovědět na otázku jaké jsou možnosti využití terapeutického paradigmatu.
Toto téma je plně relevantní ke studovanému oboru Metodou zpracování je projekt.
Seznam doporučené literatury
Asociace školské sociální práce v ČR, z.s. 2019. Definice školské sociální práce dle Asociace školské sociální práce v ČR, z.s. [online]. Dostupné z: https://asspcr.estranky.cz DUPPER, D. 2003. School social work: skills and interventions for effective practice. New Jersey: John Wiley & Sons. ISBN 04-713-9571-4 MATOUŠEK, Oldřich. 2010. Sociální práce v praxi. Portál. ISBN 978-80- 7367-818-0. HAVLÍKOVÁ, J. 2018. Sociální práce na základních školách a ve školských poradenských zařízeních: analýza současného stavu v České republice. 1 vyd. Praha: VÚPSV, v.v.i. ISBN: 978-80-7416-332-6. HURYCHOVÁ, E. 2017. Školská sociální práce v praxi. Školní poradenství v praxi. 09 (1): 34.
Seznam doporučené literatury
Asociace školské sociální práce v ČR, z.s. 2019. Definice školské sociální práce dle Asociace školské sociální práce v ČR, z.s. [online]. Dostupné z: https://asspcr.estranky.cz DUPPER, D. 2003. School social work: skills and interventions for effective practice. New Jersey: John Wiley & Sons. ISBN 04-713-9571-4 MATOUŠEK, Oldřich. 2010. Sociální práce v praxi. Portál. ISBN 978-80- 7367-818-0. HAVLÍKOVÁ, J. 2018. Sociální práce na základních školách a ve školských poradenských zařízeních: analýza současného stavu v České republice. 1 vyd. Praha: VÚPSV, v.v.i. ISBN: 978-80-7416-332-6. HURYCHOVÁ, E. 2017. Školská sociální práce v praxi. Školní poradenství v praxi. 09 (1): 34.